Pazartesi, Temmuz 2

İlk Limonlu Tarif

Günaydın,

Etkinliğe bu kadar çok kişinin katılmak istemesine çok ama çok sevindim. Her gün yeni yorumlarınızı okuyup cevap vermeye çalıştım. Bazı günler okuyamadığımda ise hemen farkedildiğini bile gördüm. Hatta tatil dönemi olduğu için tatile gitmeden tariflerini gönderenler bile var. İlgilerinden dolayı kendilerine teşekür ediyorum. Gelen yorum bırakan, gelen yorum bırakmayan ve etkinliğe katılacak herkese tekrar çok teşekür ederim.


Yoğun sıcaklardan sonra haftasonu Ankara olarak serin bir nefes alabildik. Havalar serinledi, uykular tekrar kesintisiz haline geldi ve böyle sabahın erken saatlerinde kalkıp kekimi fotoğraflama şansımı elde ettim. Kekin üzerindeki ışık, günün çok erken saatlerinin. Umarım size de bir demet taze güneş ışığı gönderebilmişimdir.

Limonlu Kek
Malzemeleri:
- 4 orta boy yumurta
- 1.5 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı yoğurt
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1 limonun kabuğunun rendesi
- yarım limonun suyu
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 2.5 su bardağı un


Yumurtaları ve şekeri kuru, derin bir kapta şeker eriyene kadar karıştıralım. Ben mikserin ilk devri ile yaklaşık 3 dakika kadar karıştırdım. Daha sonra yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek karıştırmaya devam edelim. Bir başka kapta un + vanilya + kabartma tozunu karıştıralım. Bı arada fırını 180 dereceye getirerek zaman kazanabilirsiniz. Elde ettiğimiz unlu karışımı sıvı karışıma ekleyelim ve içinde topak kalmadığına emin olana kadar karıştıralım. En son olarak limon suyu ve kabuğunun rendesini ekleyerek kaşık yardımı ile karıştıralım. Kek kalıbımızı yağlayıp, ısınmış fırında 150 derecede 40-45 dakika kadar pişirelim. Fırınlarımızın farklı olması nedeni ile siz bu süreyi beklemeden arasıra kontrol edebilirsiniz.

Afiyet olsun
Limon Çiçeği