Pazar, Kasım 25

Hem ziyaret hem ziyafet ...

Bütün günün sonunda akşam eve girdiğimde ihmal etmekten yakındıklarım vardır aklımda. Bazen arayınca istediğim gibi konuşamayacağımı bildiğimden açmam telefonu, bazense öyle tutuk sıradan kalmamak için ...


Bir önceki komşumuz hem yaşlı hemde bir çok operasyon geçirmiş ve geçiren inatçı bir teyzem. Teyze dediğime bakmayınannem onun kızı olunca, benimde ananem oluyor kendileri :)) Her anında yaşamak için verdiği mücadeleyi gördükçe, elimde sapasağlam duran yaşamanın ne büyük bir erdem olduğunu farkediyorum. Benim başıma bu kadar talihsizlik gelse,bu kadar çok ameliyat masasına yatsam, bir nefes alabilmek için makinelerle iyi geçinsem ; yaşamak için bu kadar direncim kalır mı ? emin olamıyorum. Hani sağ sağlimken, herşey yolundayken sevdiğim hayatı acaba bana kötü yüzünü gösterince de sevebilecek miyim ? Hani kötü yüzünü göstermemesi en büyük dileğimiz ama ... Aması var işte.

İhmal ettiklerimden biri de kendisi, onun yanına kısacık olsa da uğramadan önce yaptım bu kurabiyeleri. Belki bir tanesini yer, belki ona iyi gelir diye. Biraz şekeri az oldu sanırım. Ama benim gibi az şekerli sevenlerdenseniz tarif ölçüleri size uyacaktır.


Malzemeler:

- 2 yumurta

- 1 su bardağı pudra şeker

- 150 gram oda sıcaklığında tereyağ

- 1 paket vanilin

- 1 paket kabartma tozu

- 1 çay bardağı hindistan cevizi

- 2 su bardağı un

- ben bir kısmına biraz müsli ekleyerek denedim


Yağlı kağıtları serip, fırını 200 dereceye alıyoruz, daha sonra tereyağı ve yumurtaları mikser ile çırpıyoruz (ikiside farkedilmeyene kadar). Sonra üzerine şekeri ve vanilini ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Pudra şekeri oluncagranürlerin erimesine gerek kalmıyor. Dana sonra unu, hindistan cevizini ve kabartma tozunu ekliyoruz. Oluşan hamursize biraz cıvık gelebilir. Bunun içine elizini biraz ıslatıp şekil verebilirsiniz. Veya sıkma torbası kullanabilirsiniz.Bundan sonrası sizin tercih ettiğiniz büyüklük ve şekillere kalmış. Ben bazılarının üzerine çikolata parçacıkları da koydum. Bu sefer ülkerin çikolata parçacıklarını denedim ve memnun kaldım.

Alt telde 15 dakika pişirdikten sonra, üste tele alıp üzeri kızarana kadar bekledim. Bu süreler fırına göre de değişebilir. Tepsiye yerleştirme işlemleri sırasında kurabiyelerin yaklaşık iki katı olacağını göz önüne alırsanız, tıkış-tepiş bir görüntü olmaz.Benimkilerin bazısının şekilleri bu oranı tuturamadığım için karıştı.

Afiyet olsun.

Limon Çiçeği