Pazar, Ekim 21

Düğme Kurabiye ve Kahve Yamağı

Merhaba,

Artık sonbahar kesin geldi. Bütün kışlıkları çıkardım, botlarımı da giyiyorum. Bu ne demek ? Artık dizimi kırıp evde oturuyorum demek. Hal böyle olunca da tariflerime devam ediyorum. Bugün hem kahvenin yanında hem çayın yanında güzel gideceğini düşündüğüm düğme kurabiyelerden yaptım. Benim düğmeler biraz hırka düğmesi gibi oldular. Onları yaparken, daha küçük kahvenin yanına yamak olacak kurabiyelerden de yaptım. Reçellerim biraz sıvılaşıp kurabiyeden taşma girişiminde bulundularsa da, pişirmeyi başardım.

Malzemelerimiz:
- 150 gram oda sıcaklığında katı yağ
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket hamur kabartma tozu
- 2.5 su bardağı un



Fırını 150 dereceye getirip yağ ve şekeri miskerde karıştırıyoruz. Daha sonra bir adet yumurta ve vanilyayı ekliyoruz. Bunlarda bir güzel karıştıktan sonra hamur kabartma tozu ve unu ekleyerek oldukça yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Sonra yağlı kağıt serili tepsi üzerine ceviz büyüklüğünde ( benim biraz büyük oldular) yuvarlaklar yapıp sonra ortasına baş parmağımız daldırıp, reçelleri koyacağımız çukurları açıyoruz. Bu çukurlara reçellerden birer çay kaşığı ( ben birer çilek koydum) koyup orta telde 15 dakika pişiriyoruz. Sonra da kurutup saklıyoruz ve afiyetle yiyoruz.

Herkese güzel bir sonbahar haftası
Sevgilerle

Limon Çiçeği