Cuma, Kasım 30

Tahinli Tatlara Devam

Geçen denememi maya kullanarak yapmıştım. Bu tarifi görünce hem daha bir kanım kaynadı hem de daha kolay şekil verebileceğimi farkettim. Ne de olsa yumuşak hamura şekil vermek zor oluyor, bir de kabarma boyutlarıı kestiremeyince vermeye çalıştığım şekilde kayboluyor.

Eski işyerime ve aynı zamanda yeni ziyaret mekanıma sabahdan gideceğimi öğrenince, giderken elim boş gitmeyeyim hem de eski günlerdeki gibi hissetmek için birşeyler yapmaya karar verdim. Gerçi sabah erken olmasa da bir şekilde ellerine ulaştırdım.


Gelelim tarifimize, tarifi Ümit Usta'dan aldım. Ama her zamanki gibi verilen margarini 1/3 orana indirdim. Aksi takdirde sağlıktan söz etmek pek mümkün olmayacak.


Malzemeler:
- 1 su bardağı tahin
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı kadar kırılmış ceviz
- 150 gram tereyağı/margarin
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ
- 2 yemek kaşığı şeker
- 1 hamur kabartma tozu
- 3 su bardağı un
- 1 adet yumurta sarısı (üzeri için)
- bir miktar çörekotu

Önce tereyağı ve 2 yemek kaşığı şekeri karıştırıyoruz. Üzerine sıvı yağı ekleyerek karıştırıyoruz. Daha sonra unu ve kabartma tozunu ekleyip çok sert olmayan hamur elde ediyoruz. Hamuru bir saat dinlenmeye bırakıyoruz.

Bu arada tahinli içi yapmanızı tavsiye ederim. Tahin kendini toparlayınca hamurun içinden akıp gitmiyor ve hamurla beraber kullanması kolaylaşıyor. Bunun için şeker ve tahini şekerler eriyinceye kadar karıştırıyorsunuz. Ve cevizi ekleyip hamur ile beraber beklemeye bırakıyorsunuz.

Bir saat sonra fırını 200 dereceye alarak ve tepsiye yağlı kağıtları sererek başlıyoruz. Ceviz büyüklüğünde aldığımı hamurları ben ince uzun dikdörtgen olacka şekilde açmayı uygun buldum. Açtığım hamurun içerisine bir tatlı kaşığı kadar tahinli içi sürürek önce sarıp sonrada sprial şekil verdim. Oluşan şekiller avuç içim büyüklüğündeydi. Tepsiye ayrı ayrı dizip, üzerine önce yumurta sarısı sonra da çörekotlarından bir parça serpiyoruz. Alt telde 15 dakika pişen çöreklerimizi, üzeri kızarana kadar da üst telde pişiriyoruz.

Bence kesinlikle sıcak tüketildiğinde en çok lezzet alınıyor. Ama bu mümkün değil ise tekrar ısıtıldığında da yaklaşık sonuş alınıyor.

Afiyet olsun

Limon Çiçeği