Pazartesi, Nisan 16

Sobelemece

Anneminmutfakokusu Evren beni sobelemiş. Hemde çok güzel pembeli yeşilli çiçekli-kelebekli kurabiyeler ile, kendisine bu güzel ikramlar için teşekür ediyorum. Bende bir kaç tarifle birilerini sobeleyeceğim. Şimdilik sorulara cevaplar vereyim. Yazımı gönderdikten sonra Sardunyamın sobelemesini gördüm. Çok teşekür ederim.

1.1) Daha once yasadiginiz uc sehir..
Mersin, Londra, Ankara

1.2) Tatil icin gittiginiz gordugunuz ve onerdiginiz uc yer:
Bir sürü yere gittim, halen de gitmek için planlar yapıyorum. Israrla tavsiye edebileceğim yerler ise şöyle.
Montacatini: Florensa civarında termal bir bölge, teleferik ile çıkılan dik bir tepe üzerine kurulu küçük köyü, restoranları, akşam dolunay manzarası ile çok güzel bir yer.

Manhattan: İnsanoğlunun bir birey olarak ne kadar küçük olduğunu farkettiğim, o kadar gökdelene Empire State'den bakarken yoldan geçenleri farketmediğim, büyüklüğü ile heyecan verirken bir o kadarda eğlenceli olduğu için

Babakale: Asyanın en doğu ucu olarak geçiyor, Assos bölgesi civarında, yolu orada bitip geri dönmek zorunda olunan küçük balıkçı kasabası, ama kalesi-manzarası-balıkları-akşamları ile çok güzel bir yer.

1.3) Yasamak istediginiz 3 sehir..:
Dubai, Roma, Güney Amerikada bir yerler...

2.1) Su anki mesleginiz nedir?
Sistem Mühendisiyim. ODTÜ Matematiği bitirip, birde bilişim sistemleri yüksek lisansı yaptım. Şimdi yeter deyip işimi yapıyorum.

2.2) Dünyaya Yeniden Gelseydiniz Hangi Mesleği Yapmak isterdiniz?
Bu yıl dişlerime teller takılınca farkettim ki, keşke diş hekimi hatta ve hatta ortodonti uzmanı olaymışım; randevuları ayarlaryıp uzun haftasonu kaçışları yapabilirmişim. Ama uçak hostesliği de hiç fena gelmiyor kulağa...

2.3) Kesinlikle Yapamazdım Dediğiniz Meslek?
Valla herşey insanoğlu için, herhalde yapamayacağım meslek yoktur ama öyle deniz altına falan inip araştırma yapamam herhalde.

3.1) Yasam felsefenizi olusturan sozler..
"Hayatın amacı, amacı olan bir hayatmış"

3.2) Bir Kitaptan Alınma Çok Sevdiğiniz Bölüm, Paragraf yada Kısım?
"İleride pişman olacaksam bu yapamadıklarımdan dolayı değil, yaptıklarımdan dolayı olsun"

3.3) Çok Sevdiğiniz Bir Şiirin Bir Parçası?
Ahmet Telli'den

Sımsıcak konuşurdun konuşunca
ırmak gibi rüzgar gibi konuşurdun
yayla kokuşlu çiçekler açardı sanki
çiğdemler güller mor menevşeler açardı
Sımsıcak konuşurdun konuşunca
Hâlâ koynumda resmin

Dağları anlatırdın ve dostluğu
bir ceylan gibi sekerdi kelimeler
Sesini duymasam çölleşirdi dünya
dağlar yarılır ırmaklar kururdu
bulutlar çökerdi yüreğime
Hâlâ koynumda resmin

Kaç mevsim kırlara çıkıp
çiçekler topladık mezarlar için
Belki ürküttük tarla kuşlarını
belki kurdu kuşu ürküttük
ama aşkı ürkütmedik hiç
Hâlâ koynumda resmin

Ve hâlâ sımsıcak durur anılar
sımsıcak ve biraz boynu bükük
Ne varsa yaşanmış ve paylaşılmış
yasak bir kitap gibi durmaktadır ve
firari bir sevda gibi
Şimdi duvarlarda resmin