Pazartesi, Nisan 2

Birinci Haftanın Sonuçlarını Açıklıyoruz...

Bir haftanın sonunda verilen kilo, 700 gram. Diyetisyenim bu işe biraz bozuldu. Ben senden 1 kilo beklerdim diye de fırçayı kaydı. Ama 700 gram, sadece. Bu hafta yemek stilim aynı, 3 defalık spor ekliyoruz. Birer saatlik, kas yapmayacak sporlar yapabileceğim. Ben iki yüzme, bir yürüyüş düşünüyorum. Yağlı vücut ağırlık çalışırsa, yağlar kasa dönüşüp kalın bir görüntüye neden oluyor. Kasları inceltmek için ise az ağırlıkla çok sayıda harket yapmak gerekiyor. Kasların yakılması isteniyor ise, önce yağlardan kurtulup, daha sonra en az 1 saatlik kondisyon çalışmak gerekiyor. Bakalım gelecek hafta size nasıl bir haber verebileceğim.

Sabahları ne yenilmesi gerektiğini daha önce yazmıştım. Şimdi ise diğer kısımları yazmaya çalışayım. Saat 10-11, 15-16, 21-22 saatleri arasında ara öğün yeme hakkım var. Bu aralarda tükebileceğim ise meyve ve süt. Bir porsiyon meyve; buradan ben 1 elma, 1 armut, 1 muz, 2 kuru incir, 6 adet kuru kayısı, 1 salkım üzüm... anlıyorum. Bunun ile beraber 100 gram süt içme hakkım var. Süt içmek istemiyorsam 100 gram yoğurt tüketebilirim. Yoğurt istemiyorsam ayran yapabilirim.


Öğlen ve akşam yemeklerim aynı. Haftada en az bir kere kırmızı et olmak kaydı var. Ben et yemesem diye çok ısrar ettimse de, bari bir kere yemem konusunda ikna edildim.

- 2 ceviz büyülüğünde köfte, 2 ceviz büyüklüğünde tavuk, kuş başı et, hindi eti, balık (bir levreğin üstü), küçük ton balığı

- 1 kap sebze yemeği

- bolca yeşil salata

- 1 su bardağı yoğurt

- 2 ince dilim ekmek (yuvarlak ekmeklerin yarısı), 2 kaşık pilav, 2 kaşık makarna, 1 ince dilim börek, yarım simit, yarım kase çorba, 4 kaşık kuru baklagil yemeği

- 1 tatlı kaşığı zeytin yağı

Ve en güzeli bunu nerede olursam olayım yiyebilmem. Yani evden götürmeden şirket yemekhanesinde ne çıkar ise yiyebiliyorum. Bazen etli sebze yemeği çıkıyor, hem sebze hem de et yeme hakkımı karşılıyor. Veya tavuk+ pilav aldım, sebze yemeği fazla gelecek, salatamı havuçlu+kara lahanalı salatadan alıyorum.


Günde iki litre su tüketilmesi gerekiyor. Bununla beraber 3 kupa kahveye kadar izin var. Çok önerilmese de light kola içilebilir. Çay-kahveyi şekersiz tüketebiliyorum. Meyve suyu istiyor isem, bir çay bardağı meyve suyu bir porsiyon meyve hakkıma eşit.


Şimdilerde çilekler çıktığı için yoğurt içerisine doğranmış çilekler benim favori ara öğünüm. Bir de, balıktaki vitaminleri iyi almak için yağ tüketmek gerekiyormuş. Yağda çözünen vitaminleri yoksa alamazmışım. Bende o yüzden her salatama bir tatlı kaşığı seytin yağı kullanıyorum. Limon da kullanmak istiyorsanız bir adet meyvenizden vazgeçiyorsunuz, ama elma sirkesi kullanmakta serbestsiniz.


Haftaya umarım güzel bir rakam girebilirim.