Perşembe, Mart 8

Makarnalar

Malum rejimde verilen kiloları hemen almamak için denemelerimi yeme potansiyeli oldukça yapıyorum. Bu yüzden tarifler biraz aralıklarla gelebilir. Tabi aklım, fikrim, gönlüm mutfakta o başka :))

Herkesin severek yediği makarnaları ele almak istedim. Giderek artan yemek kitaplarım arasında, elime de "101 essentials tips pasta" kitabı da geçince hemen yazmak istedim. Bildiğimiz makarna aslında bildiğimiz makarna kalıbından hızla çıkıyor. Annelerimiz sadece makarna yapmazlardı, makarna pilav yerine geçen bir çeşit destekleyici yemekti. Artık öyle mi ? Makarna artık sofranın esas yemeği haline geldi. Bunu tabi çeşitlenen makarnalar ve soslarına borçlu olduğumuzu düşünüyorum.

Makarnalar boylarına, şekillerine ve kalınlıklarına göre isimlendiriliyorlar. Ben spaghetti türünden olan ince uzun olanları ayrı bir kategoriye koydum ve önce bunları anlatıyorum.




BUCATİNİ: Yuvarlak, uzun ve içi boş olan makarna
LINGUINE: Yassı, uzun ve ince olan makarna
SPAGHETTI: Yuvarlak, uzun ve bucatiniye göre daha ince olup, içerisinde boşluk bulunmuyor
TAGLIATELLE: Yassı, linguine'ye göre daha kalın ve rulo şeklinde olan makarna
FETTUCINE: Tagliatelle'den daha kalın, uzun olan makarna, ben bunu bizim erişteye benzetiyorum
PAPPARDELLE: Kalın erişte diyebileceğimiz makarna
LASANGE: Yassı, geniş makarna. Foroğrafta genişlik olarak az tutulmuş ama dilim dilim olduğunu sanırım hepimiz biliyoruz

Bir de türkçeleştirdiklerimiz var. Düdük, kıvırcık, kelebek...



ROUTE: Bisiklet tekeri şeklinde
FUSİLLİ: Kıvırcık
FARFELLE: Kelebek
PENNE: Düdük Makarna
CONGHİGLE: Deniz kabuğu şeklinde
TORTELLİNİ: İçi dolgulu, hazır mantı olarak tabir ettiğimiz
RİGATONİ: Penne'ye benzeyen ama şekli farklı
CAPPELLETTİ: Yine dolgulu olup, parmak çevresinde dolanmış gibi görünen

Elimdeki kitapta elde makarna yapmanın tarifini veriyor. Dikkatimi çeken makarna yapmak için o kadar fazla alet edavat var ki ! Hazır almak daha kolayıma gelmedi değil. Tabi hayallerimdeki mutfağıma ve zamanıma ulaştığımda kendime herşeyi ellerimle yapma konusunda söz veriyorum. En güzeli, en lezzetlisi budur değil mi ?
Kitabı okudukça makarnanın püf noktalarını sizinle paylaşacağım.
Limon Çiçeği