Pazartesi, Ağustos 20

Ekmek denemesi

Merhaba,
Biliyorum sebzeli kişten daral geldi. Bana da geldi. Haftasonu hem etkinliğe katılırım düşüncesi ile hemde evde bayatlayan ekmeklere sinir olduğum için, küçük bir ekmek yapmaya karar verdim. Açtım tarifleri okudum, düşündüm, taşındım sonra Sibel'in sütlü ekmek tarifine kuru nane ve kuru fesleğen ekleyerek yapmaya karar verdim.
Malzemeler belli zaten, gel görki kabarması gereken kısmı olmadı. Hani hamuru yoğurduktan ılık bir yerde sonra bekletirsin kabarır ya ! yok kabarmadı. Bekle babam bekle, bahar gelsin yonca açsın. Tabi bunu sabah yaptığım için artık karnımda iyice acıkmış, fotoğraflarda gördüğüm nefis ekmeği istiyorum biran önce. Neysem 1.5 saatlik bekleyişten sonra fırını biraz ısıttım ve kaba alıp birazda orada kabarması için şans verdim. Yarım saat sonra bizim ekmek yaklaşık aynı boyutta (gelişme var ama benim istediğim kabarıklık için 3 gün beklemem gerekecek kadar az bir gelişme). Bende pişirdim. Tadı gerçekten çok güzeldi. Hem fırından çıktıktan sonra hem de kızartma makinesinde ısıttığım zaman. Ama gel gör ki, kabarmadı. Neden olabilir ? Hangi marka maya kullanıyorsunuz, suda eriyenler, sütte eriyenler, instantlar ... Denemelerime devam edeceğim. Bu olmadı diye evimin ekmeğini yapmaı bırakmayacağım : ))
Canım zeytinli, kekikli ekmek ve zeytin yağı ve tulum peyniri istedi... Hmmm mis mis ...
Limon Çiçeği