Salı, Ağustos 7

Sebzeli Kiş ve Tatil

Merhaba,
Yorucu bir etkinliğin hemen arkasından gelen güzel bir tatil sanırım kendime gelmeme yetti. Tatil asla yetmez sanırım, ama hep tatil olmasını isteyerekde yaşayamayız. Ben de tatil devresini bir zamanlığına kapatıyorum. Dayanamaz ve haftasonu kaçışları yaparsam bilmem :))

Artık kendi yemeğimi kendim yapıyorum. Annemin yemeklerinin yerini tutmasada elimden geldiğince yapıyorum. Beni takip edenler hep tatlı birşeyler yaptığımı bilirler, bunun esas nedeni yemek yapmama gerek kalmamasıydı. Artık hem tatlı hem de tuzlu yapıyorum. Yaza uygun olarak sebzeli kiş hem yapımı kolay hem de evde kalanları değerlendirmek için ideal bir tarif.

Kiş Hamuru:

Malzemeleri
- 4 çorba kaşığı yoğurt
- 125 gram margarin
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
- aldığı kadar un (bu bende 2.5 su bardağına denk geldi)


Bütün malzemeleri karıştırıyor ve hamuru elimize yapışmayana kadar yoğuruyoruz. Sonra yağlı kağıt serili tepsiye seriyoruz, üzerine çatalla delikler açıyoruz ve 150 derecelik fırında 20 dakika kadar pişiriyoruz. Bu sırada elimizde bulunan malzemeleri az yağlı tavada hafif pişiriyoruz. Ben de ki malzemeler:

- 2 adet orta boy patates
- 2 adet kabak
- 3-4 adet biber
- 1 adet soğan
- 2 adet havuç
- 2 adet kırmızı biber
- nane, maydonoz ve dere otu

Bunları küçük küçük doğrayıp tavada biraz çeviriyoruz, en son olarak suyu kalmayana kadar bütün malzemeleri karıştırıyoruz. İstediğiniz baharatları kullanabilirsiniz. Tek dikkat etmek gereken nokta, yağdan hemen sonra tavaya bunları atmak. Daha sonra sebzeleri eklemek. 20 dakika sonunda pişen kiş hamuru üzerine bu malzemeleri seriyoruz ve 15 dakika kadar daha pişiriyoruz. İsterseniz üzerine kaşar peyniri de rendeleyebilirsiniz. Afiyet olsun

Limon Çiçeği