Perşembe, Mart 29

Mucizevi Muffin

Sağlık olaylarına girince haliyle vucudun bütün parçalarını bir daha elden geçiriyoruz. Yağlanması gereken, değişmesi gereken, gıcırdayan, kapanmayan parçalar var mı kontrol ediyorum... Bağırsakların cildin pürüzsüz olmasında ve daha bir çok şeyde önemli bir etken olduğunu öğrendim. Benim boşaltım sorunum hiç olmadı şimdiye kadar. Anamur'da bir kasa muz yediğim zamanı saymıyorum tabi ki. Ablacım (mavişim, dişi magam, kaplanım, ablalarıma arasında en çok sevdiğim, benden en uzakta ve en yakında olan(insanın bir ablası olunca birinci yapmakta kolay oluyormuş :)), bana bu tarifi gönderdi. Ben denemediğim için fotoğraflayamıyorum hali ile. Sizde aktivyalardan medet umanlardansanız buyrun deneyin derim.

toplam 8 muffin için:


- 8 kasik öğütülmüş flaxseed (keten tohumu) ~100 gr (500 cal)
- 1 kap tam buğday unu (kepekli un olabilir) ~ 120 gr (410 cal)
simdi burasi size kalmis
- 1 kap ~70 gr mıısır, buğday, prinç unu karıştırabilirsiniz veya sadece bulabildiğinizi kullanabilirsiniz
- 3 tane kuru kayısı ~ 21gr (50 cals)
- çekirdekli kuru üzümm ~20 gr civarında (boyutuna gore her muffinicin 2-3 tane)
- 2 kuru incir
- 1 portakal kabuğu rendesi
- 8-10 yaprak taze nane veya taze zencefil rendesi (bunlar istege bağlı, gerçi çogu isteğe bağlı ama :) )
- 1-2 kasik zeytin yağı
- 2-3 yumurta
- 2-3 kasik yoğurt
- 3 yemek kaşığı sodium bicarbonate veya kabartma tozu


Gerisi normal muffin gibi yapıp pişiriyorsunuz, ablam genel de meyveleri karıştırmak yerine, muffinleri doldurduktan sonra içine tek tek koyuyormuş. Her bir muffin ortalama 220 cal civarında oluyor - ikiye bölüp bir sabah bir de akşam yemekten sonra tüketiyormuş.

Umarım sizinde işinize yarar...

Limon Çiçeği