Çarşamba, Eylül 2

I 'm Halal

Değişen dünyada değişmeyen kafalar. Bunu bir zaman sonra nasıl anlatacağım benden sonrakilere bilemiyorum. "Biz eskiden arama yapardık ve ne var ne yoksa filtresiz gelirdi. Şimdi size anlatması zor tabi evladım ..."

Bu arama motoru islami aramalar için kullanılıyor. Aradığınız kelimeye göre gelen sayfa helal sayılmıyorsa (kime göre neye göre) size listelenmiyor bile. Böylece yanlışlıkla da olsa günah işlemeniz, aklınıza nifak düşmesi imkansızlaştırılıyor.

http://www.imhalal.com/

Konun sosyal tarafını bir tarafa bırakıp teknolojik tarafını ele almak istiyorum. Benim bildiğim içinde olduğum kadarı ile hayal edilen AI henüz bu kadar ilerlemedi. Keşke ilerlese de çamaşırları koyduğumda kendisi otomatik olarak programı seçse, buzdoalbındakileri otomatikmen algılasa da eve dönüş yolunda bana eksik olanları sms atsa veya yapabileceğim yemekleri listelese vs vs. Daha bunları bile yapamazken neyin helal neyin haram olduğuna teknoloji nasıl karar verecek ? Tabi ki veremeyecek. Vermesini beklemek de yanlış olur ki, daha insanoğlunun kendisi bunu bile bilemezken.

Düşünce olarak oldukça farklı olduğunu kabul etmekle beraber arkasından neler gelecek merak etmekteyim.

Başkalarının helali ve haramından uzak günler...