Salı, Ocak 23

Beyaz-Siyah Muffin

Bunlara mufin demesek de ne desek ? Ama muffin işte. Küçük kekler demek mümkün. Şimdiye kadar iyi bir türkçeleştirme görmedim. Bu sebeple bende "muffin" demeye devam edeceğim. Eviniz de muffin kaplarınız var ise 18 adet muffin yapmak için aşağıdaki malzemelere ihtiyacınız var. Muffin kabım yok diyorsanız, küçük kaselerde aynı işi görüyor.

Malzemeler:
- 100 gr margarin
- 100 gr toz şeker = 1 su bardağından biraz eksik
- 1 paket vanilya
- 200 gr un (2 su bardağından biraz fazla)
- 2 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 100 ml sut (1 su bardağından biraz az)
- yarım su bardagi hindistan cevizi
- 1 kaç çorba kşığı kakao


Fırını 150 dereceye getirdim. Ben malzemeleri hazırlayana kadar ısınmıştı. Margarini eriterek şekeri ekledim ve pürüzsüzleşene kadar mikserde çırptım. Daha sonra bir tutam tuz ekleyerek yumurtaları teker teker ekledim, son olarak sütü ekleyip pürüzsüz bir karşım elde ettim. Bir kapta karıştırdığım un, vanilya, hindistan cevizi ve kabartma tozunu yavaş yavaş katarak iyice karışmasını sağladım. Beyaz halini 8 adet kalıbın içerisine serdiğim yağlı kalıplara döktüm. Geriye kalan karışım ile kakaoyu karıştırdım ve geriye kalan kaplara dökerek fırına sürdüm.
20 dakika sonra alt üst yaparak alttakilerin üzerinin kızarmasını da sağladım. Fırından alır almaz sıcak kaplardan çıkartarak soğumaya bıraktım.

Ben ılıkken bir bardak soğuk süt ile denedim ve çok güzeldi. Dinlendiği zamanda sönmemiş olduğunu görmek beni sevindirdi.

Afiyet olsun