Pazar, Eylül 10

Fındıklı Flan veya Krem Karamel

Merhaba,
Blogumu takip eden herkes bilir. Benim bir ablam var, biricik. Kendisi Amerika'da doktorasını yapıyor. Arada mesafe olsada biz halen birbirimize çok yakınız. Kendisi fındıklı tariflerden haberdar ve oralardan kendi tarifini gönderdi. Bana da yapmak, tarifi ve fotoğrafları sizinle paylaşmak kaldı. İşte Selma İkiz Maga'nın tarifi:

Gönderdiğim tarif krem caramel - meksidaki adiyla flan
Malzemeleri :
- 1/3 bardak şeker
- 3 çırpılmış yumurta
- 1 bardak süt (aslinda 2-3 kaşık daha fazla da olabilir), 1.3 olarak kullandım,Limon Çiçeği
-1 caykaşığı vanilla (ben bunsuz daha cok seviyorum aslında), ben kullandım, Limon Çiçeği

Karamel için :
- 1/3 bardak şeker
- 1/4 bardak fındık



Fındıları döv (ağlamalarını umursama), orta hararetli ateşte, tavada bir
miktar kavur (ne kadar kavrulmuş olacagi sana bağlı), fındıklar kavrulduktan sonra şekeri ekle.

Şeker erimeye başlayınca tavayı hafif hafif sallayarak karamel kıvamına gelmesini bekle. Bu karışımı 15-20 cmlik bir düz kabın içine dök, sallayarak karamel ve
fındıkların tüm tabana yayılmasını sağla.(ben küçük kaselere koymayı tercih ettim, Limon Çiçeği)Şeker ve yumurtaları yavaş yavaş çırp (çok köpüklenmesi iyi değil),şeker eridikten sonra sütü ekle ve yavaşça karıştır.

Karışımı, karamel olan tepsi-kaba dök.

Derince bir fırın tepsisine tatlı kabını koy. Tepsinin icine 1-2 parmak
kadar su dök. 190-200 derecelik firinda 20-25 dk. pişir. Soğuduktan sonra, kenarlarini islak bir bıçakla tepsiden ayır, başka bir tabağa ters çevir.

Taaa daaa taa daaa fındıklı flan - krem karamel
Afiyet Olsun

Selma



Bende aynen böyle yaptım ve çok güzel oldu. Yalnız fındıkları kavururken dikkat. Fazla kavrulunca yanık tadı gelebiliyor.

Limon Çiçeği

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.