Salı, Eylül 26

Mürdüm Erikli Tart

Sibel'den görüp hemen yaptım :) Bence onun ki kadar güzel oldu. Ilık servis çok daha güzel oluyor, en baştan söylemek istedim. Annemin arkadaşları ben pişirirken bizdelerdi. Haliyle ilk tatmak onlara nasip oldu ve pek beğendiler. Tabi takım arkadaşlarım buna biraz alındı ama yapacak birşey yokyu valla :). Tarife gelince Sibel'in hemen hemen dediklerinin aynısını yaptım. Sadece yuva diye bir markanın instant mayasını kullandım. Bu benim ilk mayalı tarif denememdi. Bence tart için başarılı bir hamur.

Malzemeleri :
Hamur:
- 2.5 su bardağı un
- bir paket instant maya
- 1/2 çay bardağı toz şeker
- 1 paket vanilya
- 1 tutam tuz
- 1 adet yumurta
- 50 gr tereyağ
- 1 çay bardağı ılık süt

Üst malzemesi:
- 10 adet yıkanmış dilimlenmiş mürdüm eriği ( hani şu mor olanlarından :)
- 1 çay bardağı şeker
- 1 çay kaşığı tarçın
- 1 çay bardağı iri parçalanmış ceviz



Un ve mayayı karıştırıyoruz, üzerine şeker + vanilya + tuz + yumurta + tereyağ + ılık süt koyup hamur elde ediyoruz. Hamur dediysem biraz cıvık bir şey oluyor, elinize falan yapışıyor. Hamuru üzerine bir bez sararak 30 dk kadar dinlenmeye bırakıyoruz. Bu arada üzeri için olan erikleri ve şekeri 10 dk kadar kısık ateşte pişiriyoruz. Pişirme işlemi bittikten sonra tarçın ve cevizleri atıp karıştırıyoruz.
Soğumaya bırakıyoruz. Hamurumuzu genişçe bir tepsiye yağlayarak seriyoruz, hamur elinize yapışınca Sibel'in tavsiyesini uygulayıp elimizi biraz ıslatıyoruz, hoooppp çözüm oluveriyor. Üzerine karışımı döküp, önceden 10-15 dk kadar 180 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz. Benim ğişirmem 40 dk kadar oldu, siz yine de 30 dakikadan sonra kontrole başlayın.

Dün erkek egemen bir arkadaş grubum olduğunu fark ettim. Bayanlar ilk olarak çayın yanına ne yapsak diye düşünürken veya ana yemeğe özen gösterirken, arkadaşlarım senin siteye giriyoruz lakin bizim yapacağımızdan fazlası var. Sen bize meze tarifi ver diye tavsiye de bulundular. Bende onlara bayram sonrasında güzel meze sofrası hazırlamaya söz verdim. Bu konuda da hafif hafifi ısınmalara başlayalım bakalım.

Limon Çiçeği