Cumartesi, Eylül 9

Fındıklı Çikolatalı Bisküvi

Fındıklı tariflere bir yenisi eklemek için bir zamandır çalışıyorum. Sonra daha önce denediğim bisküvileri fındıklı ve çikolata parçacıklı yapmaya karar verdim. Marketlerde gördüğüm ama neye kullanacağımdan emin olmadığım çikolata parçacıklarını da almak için iyi bir bahanem oldu. Siz onlardan almak yerine donmuş çikolatayıda parçalayabilirsiniz. Herkes çok güzel olduğunu söyledi. Bana sorarsanız, enfesti.

Malzemeleri:
- 80 gr margarin ( ilk denememde 100gr kullandım biraz yağlı geldi)
- 1 su bardağı un
- 1 yurmurta sarısı
- 1/2 su bardağı şeker ( çikolata parçaları olduğu için az koydum)
- 4-5 kaşık kırılmış fındık
- yarım çay bardağı çikolata parçaları



Margarin ve şekeri, şeker taneleri görünmeyene kadar karıştırdım. Üzerine yumurta sarısını ekledim ve iyice karıştırdım. Unu ve fındıkları ekleyerek hamur elde ettim. Hamur dediğime bakmayın, biraz yumuşak bir hamur. Sonra çikolata parçalarını da ekleyerek dikdörtgen şeklini vererek streçe sardım ve buzluğa attım. En az 2 saat beklemesi gerekiyor. Ben bir gece beklettim. Fırını 175 dereceye getirdim.Yağlı kağıda yarım santimetrelik keserek dizdim. Fırında 20-25 dk kadar pişirdim. Ben iki tepsi pişirdiğim için 20. dakikada alt üst yaptım ve üzeri pempeleşince çıkardım. Izgaraya dizerek soğumasını bekledim. Sonra da maviş bisküvi kutularıma koyup işe götürdüm. İlk bisküviyi saat 10:30 gibi kahve ile yedim. Başarılı bir çalışma olmuştu, sevindim.

Limon Çiçeği

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.