Pazartesi, Eylül 18

Çikolata Parçalı Fındıklı Kek

Haftasonu yeme açısından yoğun oldu. Fakat ben kahvaltı sofralarını ve yemeklerin fotoğraflarını çekmeden hepsini yedim. Haliyle size sadece anlatmak kaldı.

Haftasonu keyfi yaparken yemek bloglarına dair bir sayfalık haberi görünce nasıl heyecanlandım anlartamam. El ele gezdiğimiz bir çok kişiden bahsetmişler, çok mutlu oldum. Hele ki fınduklutarifler.blogspot.com hedefine ulaşması için bu haber çok güzel olmuş. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.

Pazar ritueli olarak ne yapsam derken aklıma uzun zamandır kek yapmadığım, yarın sabah kahvaltısında bir dilim kekin fena gitmeyeceğine karar verip. Evde bulunan damla çikolata ve fındıklarla bir kek çırptım. Tadı sabah bana kahve ile güzel geldi. Bakalım yorumlar nasıl olacak. Gelelim tarifine :

Malzemeler:
- 3 yumurta
- 1 su bardağı şeker
- yarım su bardağı sıvı yağ
- yarım su bardağı süt
- 2 su bardağı un
- 1 su bardağı kırılmış fındık
- yarım su bardağı damla çikolata
- bir paket vanilya
- bir paket kabartma tozu



Yumurta ve şekerleri yoğurt kıvamına gelinceye kadar çırpıp içine sıvıyağ ve sütü yavaş yavaş ve çırpmaya devam ederek ekledim. Daha sonra unu, fındıkları, kabartma tozu, vanilyayı ekledim. Hatice'nin bir tarifinde dikkatimi çeken damla çikolataları unlayarak ekleme işini denedim. Sanırım damlaların dağılmaması için. 175 derecelik fırında 40 dk kadar pişirdim.

Sabahda fotoğraflarını çekerek, kahvemin yanında afiyetle yedim. Malum evde böyle kilo unsurlarını bırakmıyoruz, hoooppp işe getiriyoruz.

Afiyet olsun

Herkese güzel güzel haftalar

Limon Çiçeği