Çarşamba, Kasım 1

Philadelpia - Cheese Steak

Uzun bir aradan sonra tekrar yazma şansım oluyor. Aslında çoğu zaman internet erişimim vardı, ama yazmak için biraz dinlenmek ve toparlamak gerekiyor. Bol bol biriktirdiğim malzemeleri aktaracağım. Yaptıklarımı, yediklerimi ve diğer detayları işte.

Texas'dan sonra Amerika macerası kuzeyde devam etti. Üç günlük Philadelpia gezisi yapma şansım oldu. İnsanın arkadaşları orada olunca daha rahat, daha güvenli hissediyor kendisini. Çok fazla büyük olmamasından dolayı üç gün yetti. Ve meşhur Cheese-Steak'lerinin tadına bakma fırsatım oldu. Çok daha iyi yapan bir yer varmış ama ben şehirde bulduğum ve nispeten kalabalık olan Steve's Cheesesteak'de denedim.



Bizim dönerin üzerine kaşar eklendiğini düşünün sadece ve sıcak ekmekde veriyorlar. Ben önce sade sade tadına baktım, sonra biraz kara biber ve kırmızı biber ile denedim. Tabi baharatlı olanı daha güzeldi. Tadı hiç yabancı bir tat değil. Bizim dönere çok benziyor. Ama oraya kadar gitmişken yememezlik olmaz tabi.

Sonra beni oralarda çok bilinen bir Belçika restoranına götürdüler. Yemek sırasında hem kalabalık, hem yorgun hem de çok konuştuğum için fotoğraf çekmeyi unuttum ama internetten sayfasının adresini buldum. Monk's
Burada midyelerinin süper olduğunu söylediler. Midyeleri bir tencerenin içine koyup getiriyorlar, midye dolma gibi geliyor ama içini açınca sadece midye ve istediğin garnetür ne ise ol geliyor. Ben sarımsak yemediğim için ve diğer çeşitlerde ağırlıklı olduğu için sebzeli olanının aldım. Sarımsak yemiyorsanız çok tadı olmuyor. Yanında gelen sosda sarımsaklı. Hal böyle olunca aç kalmadım ama parmaklarımı da yemedim. Yine de farklı bir tat oldu benim için. Ama belçika birasına diyecek yoktu, Chimay Triple, denemenizi tavsiye ederim.

Sağolsunlar orada benimle çok ilgilendiler. Nergis ve Yenny'e buradan tekrar teşekürler. Kısacık olsa da görüşme şansım olan Perit ve Müge'ye de tabi ki.



Old City olarak geçen şehrin eski bölgelerinden hoşuma giden bir evin fotoğrafını da eklemek istiyorum. Amerika gezisi hakkında günlüğümde daha fazla yazı bulabilirsiniz. Günlüğüme de beklerim.

Limon Çiçeği