Pazar, Aralık 10

Verimli Bir Pazar - Kurabiyeler ve Kayısılı Kek

Ankara'da yine güneşli bir haftasonu vardı. Böyle zamanlarda, erken kalkıp, peceremi sonuna kadar açmayı seviyorum. Haftasonun keyfine vardığıma karar verdiğimde mutfağa uğradım. Bu haftasonu bir diş operasyonum olduğu için pek yemek yiyemedim. Ama pazartesi çayın yanı boş olmaz değil mi ? Bende sade ve kakaolu kurabiye, tuzlu susamlı kurabiye ve kayısılı kek yaptım.
Markete indiğimde Hüner margarinin kampanyasını gördüm. İki adet alırsanız size kelebek ve kalp kurabiye kalıplarından veriyor. Bende işte şans deyip hemen aldım. Kurabiyelerim kalpli, kelebekli oldular. Birde sade ve kakaolu iki hamur hazırlayınca, biraz oynadığımı itiraf ediyorum. Fena da olmadı :))

Kurabiye malzemeleri :

-1 paket oda sıcaklığında margarin
- 1 su bardağı şeker, 1/2 su bardağı pudra şekeri
- 3 su bardağı un
- 1 paket vanilya
- 2 yemek kaşığı kakao


Magarin, pudrave toz şekeri krem kıvamına gelinceye kadar karıştırdım. Daha sonra vanilya, un ekleyerek iyice yoğurdum. Hamuru ikiye ayırıp, bir kısmına kakaoyu ekleyerek dinlenmeye bıraktım. Bir saat sonra, fırını 175 dereceye getirerek işe başladım. Yağlı kağıt serili tepsilerime kalpli, kelebekli şekilleri yerleştirdim. Kimi kalplerin üzerine çikolata parçaları, kimi kelebeklerin üzerine sade hamurdan benekler yerleştirdim. Benim için zevkli bir oyundu. Uzun zamandır hamur ile bu kadar oynamamıştım. 20. dakikada tepsileri alt-üst ettim.30-35 dakikada ise pişmişlerdi.

Sonra susamlı tuzlu kurabiyeler için kandil simidi tarifimi kullandım. Niye ise bugün hem tatlı hem tuzlu tarifler denemek istedim. Önce bunları çubuk şeklinde yapmaya çalıştım. Fakat çubukarlı susama batırmak zor olacağı için hemen fikir değiştirip dikdörtgen şekillere geçtim.


Kek tarifini şekerli vanilin üzerinden aldım.
Malzemeleri :
- 125 gr margarin
- 1 su bardağı toz şeker
- 2 yumurta
- 2 su bardağı un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- kuru kayısı


Kuru kayısıları biraz sıcak suda beklettim ve küçük parçalara ayırdım. Şekeri ve margarini iyice karıştırdıktan sonra yumurtaları tek tek kırdım ve her kırmadan sonra iyice karıştırdım. Ayrı bir kapta un, vanilya ve kabartma tozunu karıştırdım ve ekledim. Kuru kayısıları da ekleyip yağlı kalıpa döktüm ve 40-45 dakika kadar fırında pişirdim.