Pazar, Aralık 17

YE Etkinliği ve Kabak

Bu ayki YE etkinliğine katılmak için perşembeden tarif karıştırmaya başladım. Ama istediğim klasik kabak tatlısı değildi. Nasıl etsem, ne yapsam diye düşünürken iki tarifi karıştırmanın fena olmayacağını keşfettim. İsimi olduğunu sanmıyorum, isim anneliği yaparsam "Turuncu Kabak Sarma" derim.

Malzemeleri :
- 500 gr un (yaklaşık 5.5 su bardağı un)
- 1 yumurta
- 1 paket yaş maya
- 1 paket vanilya
- 250 miligram süt
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- yarım kilo dilimlenmiş veya rendelenmiş kabak
- 12 yemek kaşığı şeker
- 1 yumurta sarısı
- 1 fiske tuz

Sütü ısıtıp içerisine 8 yemek kaşığı şeker ve mayayı karıştırdım. Biraz bekledikten sonra yumurta, yağ, bir fiske tuzu ekledim. Ellere yağışmayan yumuşak bir hamur elde edecek şekilde unu ekledim ve yoğurdum. 2 saata yakın kalorifer dibinde ağzı kapalı kapta beklettim. Bu arada dilimlenmil kabakları, 4 yemek kaşığı şeker ve bir paket vanilya ile kısık ateşte pişirdim. Aslında vanilyayı pişmeye yakın ekledim. Ve kabaklar ezilince altını kapatıp soğumaya bıraktım.



Hamuru unlu tezğahta açtımi ortasına kabak karışımı ekleyerek çeşitli şekiller vererek kapattım. Üzerine de yumurta sarısını fırça yardımı ile sürdüm. Önceden ısınmış, 200 derecelik fırının önce alt sonra üst telinde toplam 30 dakika kadar pişirdim. Bir miktar hamurun içine ise kayısı marmeladı sürerek aynı işlemi yaptım. Uzun süre pişirirseniz sertleşme ihtimali var. O yüzden yüksek ısıda kısa zamanda pişirmek en doğrusu.

Tam fırındayken dayımlar annemi bırakmak için geldiler. Onlara da kısmetmiş. Biraz geç olduğu için sadece tadımlık kadar yediler.

İçerisine fındık, fıstık ve ceviz koyulabilir. Benim dişlerim bir müddet böyle sert yiyecekleri yemeye uygun olmayacak. Bu yaşımda tellerim oldu. Herkesin başına geliyor galiba, yaş kaç olursa olsun.

Güzel haftalar

Limon Çiçeği