Pazartesi, Aralık 4

Papaya ve Ananaslı Kurabiye

Aldığım kitaplarım kitaplığımın yemek kısmında yerini aldı. Hafta sonu 2-3 saatimi fotoğraflarını incelemek, tarifleri anlamak ve ölçüleri çevirmek ile geçirdim. Evdeki malzemeler ile hangi tarifi değiştiririm diye uzun incelemelerimden sonra Cookie Bible kitabından bir tarifi denemey karar verdim. Kurabiye tarifi ama öyle parça parça kurabiyelerden değil. Bir tepside pişiriyorsun, küçük küçük kesip soğutup servis yapıyorsun. Benim dolabımda aylardır duran papaya ve ananas kuruları vardı. Bu tarifte onları kullandım. Siz de elinizdekilere göre çevirebilirsiniz.

Malzemeler :
- 200 gram erimiş tereyağı/margarin
- ½ su bardağı pudra şekeri
- 2 ½ su bardağı un
- 1 kaşık nişasta
- 2 kaşık meyve suyu veya su
- 2 tatlı kaşığı tereyağı
- ¾ su bardağı şeker
- ½ su bardağı şurup (ben hazır aldığım maple şurup kullandım)
- 2 yumurta
- 1 paket vanilya
- 3 su bardağı kuru ananas ve papaya



Fırını 175 dereceye aldım ve tarifi yapmaya başladım.Pudra şekerini ?powered sugar? yapmak için pudra şekeri, nişasta ve meyve suyunu pürüzsüz hale gelene kadar karıştırdım. Sonra 200 gram eritilmiş tereyağı ile karıştırıp, unu ekledim. Beş dakika kadar hamuru beklettim , 1 cm kalınlığında olacak şekilde yağlanmış tepsiye serdim ve fırına verdim. 20 dakika kadar pişirdim. Üzerinin hafif kızarması gerekiyor. Bu arada, 2 tatlı kaşığı yağı eritip biraz soğumaya bıraktım. Soğumaya bırakmaz isem yumurtaları pişiriyor. Tecrübe ile sabittir. Şekeri, yumurtayı, vanilyayı ve şurubu ekledim ve homojen hale gelene kadar karıştırdım. Daha sonra kuru meyve parçalarını ekledim ve hamurun üzerine dağıtarak tekrar fırına verdim. 25-30 dakika sonra çıkardım. Küçük küçük parçalara ayırdım, soğumaları için telin üzerine aldım. Ilıkken tadına baktığımda benim çok hoşuma gitti. Soğuk halinin yorumlarını tadıcılarımdan alacağız . Artık yeni yeni tarifler ile karşınızdayım. Gelen 4-5 kitabı rağmen aklım halen alamadığım, ağır olur diye vazgeçtiğim kitaplarda.

Limon Çiçeği