Çarşamba, Aralık 27

Tahinli Rulo

Tahin, bana kışları hatırlatıyor. Soğuk ve alakaranlık sabah kahvaltılarını. Acıkdığımı, yediğimi bile anlamadığım zamanları. Nasılda yermişim diyorum kendime, tahin-pekmezi. Şimdi bir kaç lokma alsam kilo alacağım diye aklım çıkıyor. Şimdilerde de alacakaranlık sabahlar oluyor ama niye ise o zamanki kadar karanlık gelmiyor. Bunda sürekli güneşli havaların olmasınında etkisi var. Artık bulut bile dolaşmıyor Ankara'da. Sabahlardan akşamlara geçiş yapar isek, bu akşam çayın yanına oldukça kolay bir tarif denedim. Tarifi Ümit Usta'dan aldım. Hem çok kolay hem de çok doyurucu.

Malzemeleri :
- 2 adet yufka
- 2 çay bardağı tahin
- 2 çay bardağı şeker
- yarım çay bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı ceviz
- isteğe bağlı olarak tarçın


Önce fırın 175 dereceye açılarak işleme başlanır.Tahin ve sıvı yağ bir kapta karıştırılır. Sonra açılan yufkalardan birine yarısı fırça yardımı ile sürülür. Üzerine bir çay bardağı şeker serpilir ve cevizin yarısı serpilir. Daha sonra sıkı olacak şekilde rulo haline geitirilir. Ümit Usta burada iki parmak kalınılığında kesilir diyor. Ama ben onun değil kendi parmak ölçümü kullandım. Birer parmak olur ise sayısı artıyor, pişme süresi azalıyor ama kuruma ihtimalide var. Ben yaklaşık birer parmak boyunda kestim. Kesilen parçalar iç yukarıya bakacak şekilde yağlı tepsiye dizilir. İkinci yufkada aynı işleme tabi tutulur. Fırına verilir ve fırın 200 dereceye alınır. 29 dakika sonra, üzeri kızarınca çıkartılır ve çayın yanında afiyetle yenir.


Ben sıcakken tadına baktım, kıtır kıtır ve güzeldi. Şimdi dinlendiler, kıtır kıtır değiller ama yine güzeller.

Afiyet olsun

Limon Çiçeği