Cumartesi, Ekim 17

Nufüs ve Cüzdanı

Bir bürokrasi zinciri daha tamamlanmıştır. Olay - muhtemelen bir yere sıkışmış kalmış - nufüs cüzdanımı bulamamam ile başladı. Ne de olsa heryerde lazım, ehliyetimde de TC Kimlik No olmasının avantajını heryerde kullansamda, biryerde  tıkanacağımı hissederek biran önce yenisi çıkartmaya karar verdim.


1. Adım: Muhtarlığa gidiniz, 1 adet fotoğraf götürünüz ve size yenileme işlemi için vereceği kağıdı alınız. Muhtarlar cumartesi çalışmazlar, bilginize.

2. Adım: Nufüs dairesine gidin (genelde şehrin en kalabalık yerlerindeler kendileri), sıra alın ve bekleyin.

3. Adım: Niye kaybettin be kardeşim edaları ile karşılanın güvenlik nedeni ile kuzenlerinizin kocalarının/karılarının adlarını sayın (haberiniz yoksa yandınız!)

4.Adım: Bir adet fotoğraf verin, bu fotoğrafın sizin olduğunuza dairecek oy birliği ile karar versinler, bana verdikleri için işlemlerim devam etti - aksi takdirde bir kaç sokak içerisinde bulabileceğiniz şipşakçıya gitmeniz istenecek sanırım.

5. Adım: Nufüz Cüzdanınızı alın ve 62 TL para ödenemiz gerektiğini öğrenin. Parayı mı tabi ki buraya ödemeyeceksiniz, bu çok kolay olurdu. Size verilen kağıda sıkı sıkı yapışıp devam edin.

6. Adım: Kaymaklığa gidin, Mal müdürlüğünü bulun ; 15 günde ödediğiniz için indirim alın, 46.5 TL. Elinizdeki makbuzu alın ve devam edin. Yine bir gün biryerlerde af çıkacaktır, zira acil başka birşeyi engellemesin diye bir an önce ödenmiştir.

7. Adım: Nufus dairesine tekrar gelin, makbuzu verin. Ellerim bomboş edası ile dolaşırken, bunu ödediğinize dair hiç bir belge sizde kalmamaktadır. Yani oradaki memurun eli değse kağıt kaybolsa, ödediğiniz bilgisi yok.

8. Adım: Gidin bir fotokopisini çektirin ve öyle teslim edin.


Tabi Nufüs dairesi ile Kaymakamlık her zaman alt üst katlarda değil, birbirleri arasındaki ulaşım için ne kadar zaman gerekir önceden kesitirin. Animallah birde öğle arası falan denk gelirse :)


2 saat 15 dk gibi bir zamanda Speedy Gonzalez edası ile bu zinciri de gururla tamamladım :)


İş şimdi bunu bir daha kaybetmemekte...


Not: Sonbaharın en güzel günleri bunlar