Salı, Haziran 20

Havuçlu Toplar



Haftasonu geleneksel hale gelen pasta -tatlı denemelerimden birini daha gerçekleştirdim. Her geçen gün daha iyiye gidiyormuşum öyle diyorlar :)

tarifi :
- 1/2 kg yıkanmış ve rendelenmiş havuç
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket petibör biskuvi
- 1 paket vanilya
- 1 çk tarçın
- hindistan cevizi
- 1 su bardağı ceviz

havuçları şeker ile beraber kısık ateşte ocağa koyup, önce sulanmasını sonra tekrar suyunu çekmesini seyrettim. Havuçlar ılırkende TV de türk filmi seyrettim :)) Sonra kırılmış bisküvi, ceviz, vanilya, tarçını atıp bunları küçük toplar haline getirdim. Biküvileri yavaş yavaş koydum ki dağılma kıvamına gelmesin diye. Sonra topları hindistan cevizine batırıp dondurucuya attım. Ben dondurucudan cıkartıp soğuk soğuk yemeyi tercih ederken, iş yerinde sadece buzdlabı olduğu için sadece serince yeme şansımız oldu. Hal böyle olunca sert değil yumuşak toplar ortaya çıktı.

Kakaolu denemede ise tarçın yerine kakao ve ceviz yerine parçalanmış fındık koydum, benim gibi kakao seven biri için ise kesinlike daha güzeldi.

Bir haftayı daha atlattım :))

Afiyet olsun ...