Pazartesi, Haziran 26

Vişneli Pasta - Başarısızlık Hikayesi 1


Bugün büyük gün, pazar ve ben ilk defa pasta deneyeceğim. Geçen hafta Yavuz'a "Hangi pastayı istersin ?" diye sordum, şneli olanı istedi.
Pazartesi onun doğum günü. Bana da pastasını yapmak kaldı.

http://mekanimizmutfak.blogspot.com/2005/08/vine-bahesi.html adresinden aldım tarifi, bir güzelde fotosu varki sormayın.

Denileni yaparken, ara malzemesi için biraz fazla su ve vişne tanesi koydum sanırım. Bizim iç malzeme pek de öyle yoğun bir hal almadı, karıitırdım, kaynattım ... tarifi ilk deniyor olunca, demekki böyle olacak deyip vazgeçtim ve diğer kısımlarını yaptım.

Yine tarfite anlatılan kelepçe kabı yerine büyün bir yağlı kağıt içine sererek pişirme kaplarından birini kullanarak yaptım. Piştikden sonra tepsiye alayım derken o da ne ! pasta üç parça ve içinden sızan kırmızılı, vişneli iç ... Tabi bir tarafta da benim içim gitti. Sonra sızan ve parçalanan kısımda bir tabak aldım ve süslemek için ayırdığım malzemeyi de karıştırdım tadı gayet güzeldi.

Olmadı işte yapamadım bu sefer ! Bizde yaz günlerine uygun meyveli pasta aldık pastaneden, saat beş olunca kutlayacağız doğum gününü ..

Yavuz kim diye soranlara, iş arkadaşım, kısa dönem aynı kubiği paylaştık. Kendine yeni kubik bulunca hopladı tabi :)

Limon Çiçeği