Pazartesi, Temmuz 31

Danimarka Bisküvisi

Kardeşim biraz şekerli buldu kurabiyeleri, karşı komşumuz ise bayıldı. Özellikle soğuk süt ile benim favorim oldu. Şekeri ile ve orijinal tarifte (tea-time) verilen miktarlar ile biraz oynadım. Kakaolu tatları seven biri olarak beş-sekiz tanesini kakaolu yaptım. Yine orijinal tarifte olmayan ama benim yakışacağını düşündüğü fındık koydum. Bence güzel bir tat verdi.

Malzemeleri (28-30 bisküvi):
- 210 gr oda sıcaklığında margarin ( yumuşak değilse de eritip aynı işlemleri yapabiliyoruz)
- 160 gr şeker
- 160 gr hindistan cevizi
- 160 gr un
- 2 yumurta sarısı
- isteğe bağlı olarak kırılmış fındık veya kakao




Yapılışı:

margarin ve şekeri bir kapta şeker taneleri görünmeyecek şekilde karıştırdım. Daha sonra iki yumurta sarısını da ekleyerek biraz daha karıştırdım. Başka bir kapta harmanladığım hindistan cevizi ve unu ekleyerek hamurunu elde ettim. Vermek istediğiniz şekle göre folyoya sararak buzlukta beklettim. Normalde 2 saat yeterli ama ben sabah pişireceğim için bir gece beklettim. Tea-time blog'un söylediğine göre buzlukta 2 gün, difrizde 2 hafta saklamak mümkün. Buzluktan çıkan hamuru yarım santimlik dilimlerle keserek, yağlı kağıt ile kaplanmış tepsiye yerleştirdim. 15dk 160 derecede ısıtılmış fırında 25dk pişirdim. Üzeri pembeleşinceye kadar. 5 dk dışarıda dinlenmesinin ardından, ızgaraya dizerek kurumaya bıraktım. Soğuk süt ile sıcakken çok güzel olduğu için hemen iki tanesini yedim. Diğerlerini de paket yapıp bu akşam beş çayına götürüyorum.



Arkadaşlar farklı tat değil, biz pasta istiyoruz, börek istiyoruz diye tutturacaklar yine ama tarifler özel bir amaca hizmet ediyor. Cuma günü Selma'ya gidecek bisküviler için antrenman mahiyetinde.

Limon Çiçeği