Pazar, Temmuz 23

Kayısılı Kek

Geçen hafta sözlü gelen yorumlar ve öneriler ile kayısılı kek yapmaya karar verdim. Anneme reçellik alacağı kayısıların sayısını artırıp,10-15 fazla almasını söyledim ve farklı bir tarif ortaya çıktı.

Malzemeler:
- 3 yumurta
- 1 su bardağı şeker (biraz şekerli istenirse biraz fazla)
- 1 su bardağı sıvı yağı
- yarım su bardağı süt
- 1.5 su bardağı un
- 2 çorba kaşığı kakao
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- bir fiske tuz
- 2 çorba kaşığı pudra şekeri (üzeri için)
- 10-12 kayısı

Yumurta ve şeker beyazlaşıncaya kadar mikser yardımı ile karıştırdım. Daha sonra sıvı yağ, süt ekleyerek biraz daha karıştırdım. Un, vanilya, kakao, fiske tuz ve kabartma tozunu da ekleyerek kaşık yardımı ile karıştırdım. Daha sonra 26cmlik yuvarlak kek kalıbına döktüm ve ikiye böldüğüm kayısıları ortaları yukarı bakacak şekilde aralıklı olarak üzerine dizdim ve önceden ısıtılmış fırına verdim. Yaklaşık 10-15 dk sonra üzerine 2 çorba kaşığı pudra şekerini serptim ve 30dk daha piştikten sonra fırından çıkardım. Bakalım yorumlar nasıl olacak ?

Limon Çiçeği