Pazartesi, Temmuz 17

MEYVELİ SÜTLÜ İRMİK TATLISI



Pazar günü için seçtiğim tarif meyveli sütlü irmik tatlısı. İrmik tatlısının biraz değiştirilmiş hali. Geçtiğimiz salı günü misafiri olduğumuz teyzem sadesini yapmıştı. Tarife ek olarak meyve ve jöle ile süsleyebilirsin deyince, tam mevsiminde meyveleri kullanamazlık olmazdı. Gerçi güneş olan bir mutfakta tencerenin başında bu sıcaklarda zaman geçirmek pek eğlenceli değildi :) ama güzel ve hafif bir tatlı çıktı ortaya.

Malzemeler:
- 8 yemek kaşığı irmik
- 12 yemek kaşığı şeker
- 1 lt süt
-1 paket vanilya

Süslemek için :
- sizin istediğiniz meyveler, ben
- 1 adet muz, 2 adet kivi, 1 salkım üzüm, 9-10 adet kayısı, 2 şeftali
-1 paket jöle (sizin tercih edebileceğiniz, ben vişne kullandım), süte yakışması açısından muz tercih edilebilir.

Vanilya hariç bütün malzemeleri tencereye alıp karıştırıyoruz. Kaynamaya başlayınca bir paket vanilya ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz. 5 dk daha kaynadıktan sonra servisi yapacağımız kabımıza alıyoruz. Üzerine doğranmış meyveleri karışık olarak dağıtıyoruz (geçen turtada ben sıra sıra dizmiştim, o zaman herkes sadece bir çeşit meyveli turta yemiş oldular, bende bu sefer hepsini karıştırmaya karar verdim). Üzerine hem meyvelerin kararmaması hem de daha lezzetli olması için jöleyi tarifine uygun olarak yapıp döküyoruz. Buzdolabında bekletildiğinde tatlımız hazır oluyor.

Afiyet olsun
Limon Çiçeği