Salı, Temmuz 4

KAKAOLU ve MEYVELI TART-


Yarın annemin doğum günü. Ve Pazartesi. İki pasta yapmak yerine birbirine benzer ama süsü farklı iki pasta yapmaya karar verdim. Evdeki net bugünlerde telefon hattından kesik olunca, evde olan tarif ve malzemeleri karıştırıp iki tart yaptım. Önce kelepçeli diye tabir edilen, benim haftasonu arama sonucunda öğrendiğim kek kalıbından aldım. Gitmişken gözüme görnünen küçük tart kalıplarından da 6 tane aldım. Sonra düşündüm, bir kişilik menü için ideal.
Malzemeler : (DİKKAT İKİ TART YAPMAK İÇİN )
Hamuru için :
- 100 gr margarin ( ben tereyağ ve margarin karışık kullandım)
- 1 su bardağı şeker
- 2 çay kaşığı kabartma tozu (her zaman limon ile kabarttım)
- 2 yumurta
- 1 paket vanilya
- 2.5 su bardağı un


Margarin, şeker ve yumurtayı robotta karıştırdım. Yeterince karıştığını düşündüğüm zaman (şeker taneleri belirgin olmayana kadar), unu ve kabartma tozunu ekledim. Son karıştırmalara geldiğimde ise vanilyayı. Hamuru buzluğa atıp, 30 dk civarında bekledim. Bu arada kremasını yaptım. Kremasını yaparken meyve, kakao, ceviz kullanmak size kalmış.


Kreması için :
- 4 su bardağı süt
- 3 yumurta
- 5 çorba kaşığı şeker
- 3-4 çorba kaşığı un
- Kakao
- 250 gr çekirdekleri çıkartılmış vişne
- Kırılmış ceviz
- Vanilya

Süslemek için :
- Meyveler
- Sizin karar vereceğiniz yarım posiyon meyveli jöle
- Hindistan cevizi

YYumurta, şeker ve unu tencereye koyup altını kısık ateşe ayarladım. Şeker tanelerini kaybedene kadar karıştırdım, daha sonra soğuk sütü yavaş yavaş ekleyerek kaynamasını bekledim. Karıştırarak muhallebi kıvamına gelince içine vanilya atıp mikser ile 3-4 dk karıştırdım. Daha sonra iki ğarçaya ayırdım, bir kısmına kakao, vişne ve ceviz ekleyerek karıştırdım. Diğer kısmını ise sadece vişne ekleyerek karıştırdım.


Hamuru iki parça haline getirerek, merdane ile açtım ve kelepçeli kek kalıbına yerleştırdim. Bir tarifte hamurun kabarmaması için bolca tabna çatal ile delik delin diyordu. Bunu denedim, başarılı. Uzun zamandan sonra tekrar bana gelen yemek kitabında ise hamurun üstüne yağlı kağıt sererek marmeladını yapmak istediğiniz meyveleri koyabileceğiniz, mercimekleri koyabileceğiniz veya kuru nohut fasulye koyabileceğiniz yazıyordu. Onu da denedim, o da başarılı . Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40 dk (üzerinin çok pembeleşmesine gerek yok, ne kadar çok pembeleşir ise o kadar çabuk dağılıyor) pişirdim. Ilıklaşmış vanilyalı kremayı bir tanesinin üzerine dağıttım ve daha önceden hazırladığım, kiraz-kayısı-şeftali-muz dilimlerini yerleştirdim. Birgün sonra yiyeceğimizden meyvelerin kararmaması için arkasında tarifi olan yarım paket jöleyi üzerine döktüm ve yeteri kadar soğuduktan sonra buzdolabına koydum. Diğerine ise kakaolu kremayı dağıttım ve annemin doğum günü iin düşündüğümden üzerine ANNEM yazmaya çalıştım. Ehhh .. biraz boyut hatası oldu ama çaktırmayın ?.

Afiyet olsun

Limon Çiçeği