Çarşamba, Şubat 14

Hastalık, Detoks ve Bol Çikolatalı Pasta

Geçen hafta hastaydım. Bol bol yattım ve hastalığımın ilk başlarında, henüz nakavt olarak yatmıyorken bir adet pasta denedim. Ve her hafta olduğu gibi işyerine getirdim. Ama hastalık o gün raundda bana acımadı ve evin yolunu tuttum. İş arkadaşlarım yemişler ve olumlu yorumlar yaptılar. Ama ben tadına bakamadım. Neyse bir haftalık ilaç, limon, mandalina, yatış seanslarından sonra iyileştim. Ama içtiğim o kadar ilacın vucuduma iyi gelmediğinide biliyorum. O yüzden üç günlük detoksa başladım. Nasıl mı ? İlk gün hafif bir kahvaltı ve 3 gün boyunca sadece su içiyorsunuz. Çok mu acıktınız ? Taze meyve suyu içebilirisiniz, ama olabildiğince az. Çay-kahve içmiyoruz. Günde bir adet multi-vitamin alınabilir (kimyasalı atarken kimyasal vermek gibi oluyor, ben yapmıyorum, üç gün zaten). Mümkünse 20şer dakikalık spor yapıyoruz. Geçen sefer yaptığımda hissedilir bir enerji yenilemesi yaşamıştım. Yorgun hallerimden eser kalmamıştı. Umarım bu sefer de öyle olur. Şimdi ikinci günündeyim, bu akşam en zoru. Ama bir gün daha :)) Sonra yeni yine yeni ben ... O yüzden yemek bloglarından uzak duruyorum ama şu pasta tarifimi yazabilirim sanırım. Afiyet olsun.

İki Kat Çikolatalı Pasta (Double Chocolate Cake) tarifini epicurious'da görünce büyükçe bir yutkundum. O günlerde hayallerini kurduğum çikolatalı pasta bu olabilirdi. Hemen tarifi aldım ve evde olan ölçülere çevirdim.

Malzemeler:

- 100 gr çikolata
- 1.5 su bardağı sıcak kahve
- 3 su bardağı şeker
- 2.5 su bardağı un
- 1.5 su bardağı kakao
- 1 adet hamur kabartma tozu
- Çok az soda (konmayabilir)
- 1.5 kap yoğurt
- 1.5 çay kaşığı tuz
- 3 yumurta
- 3/4 su bardağı sıvı yağ
- 1 paket vanilya

Sosu için :
- yarım litre süt
- 4 çorba kaşığı kakao
- 2 çorba kaşığı un
- 1.5 su bardağı şeker
- 50 gr margarin
- 8-10 kayısı parçası

Keki ıslatmak için:
- bir kaç çorba kaşığı kayısı marmeladı, marmelat koyu ie biraz sıcak su ile seyreltilebilir.


Fırını 150 dereceye alıp işlemlere başlıyorum. Önce 26 cmlik kelepçeli kalıbı yağlayıp yanlarını yağlı kağıt ile biraz yükseltiyorum. Çikolatayı, sıcak kahve ile karıştırıp pürüzsüz olacka şekilde karıştırıyorum. Bir kapta şeker, un, kakao, kabartma tozu, soda ve tuzu karıştıyorum. Başka bir kapta yumurtaları çırptım, üzerine sıvı yağ, yoğurt, vanilya, çikolatalı karışımı ekliyorum ve her eklemede karıştırıyorum. Daha sonra diğer karşımı ekleyerek pürüzsüz hale gelene kadar karıştıyorum. Orta telde 1 saat kadar pişirdim. Tabi kürdanı batırarak ve temiz çıkana kadarda kontrol ettim. Soğuduktan sonra çıkardım ve biraz daha bekledikten sonra ikiye böldüm.

Sonra sosunu hazırladım. Sos için kakao, un, şeker ve sütü ocağa alıp karıştırdım, muhallebi kıvamına gelince iki parçaya ayırdım. Bir parçaya margarini attım ve içinde erittim. Daha sonra ince ince doğranmış kayısı parçalarını ekledim. Kekin kremaya gelecek kısımlarını kayısı marmeladı ile ıslattım ve arasına kremayı koydum ve kapattım. Diğer kremayı ise üzerini süslemek için kullandım. Ben daha akışkan bir krema elde ettiğimi düşünürken dinlendirme sonucunda daha akışkan bir kremaya ihityacım olduğuna karar verdim. Biraz beklemesi muhtemel ise beklemiş pudingdeki gibi çatlamalar olabiliyor. Bu çatlamaları ben renkli süslerle kapatmaya çalıştım. Ve pastam hazırdı.

Afiyet olsun
Not: Bilerek ve isteyerek sevgililer gününe değinilmemiştir :))