Pazartesi, Şubat 26

Portakallı Kurabiye

Cuma akşamı arkadaşlar film izlemek için bana geldiler. Onlara hızlısından, kolayından çikolatalı pasta yaptım. Tabi hepsini bitirmek o akşam mümkün olmadı. Yarım pastayı da iş arkadaşlarıma getiremeyeceğim için ne yapsam diye gezinmeye başladım. Çikolata istikakım dolmak üzere olduğu için meyveli birşeyler yapsam. Kış günü olan meyvelerimiz belli portakal, mandalina, elma, armut, muz... Geçen portakallı ıslak kek gözümün önüne geldi ve portakallı kurabiye yapmaya karar verdim. Çekmecemde sakladığım kabartma tozu arkası tariflerden birini denedim.

Malzemeler:
- 1 paket margarin
- 4 su bardağı un (yarım bardakta ellerime yapışmasın diye kullandım)
- 1 su bardağı yoğurt
- 2 su bardağı şeker
- 1 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 1 portakalın kabuğu ve suyu


Fırını 170 dereceye getirerek kolları sıvadım. Oda sıcaklığındaki margarini, portakal kabuğu ve şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar mikser ile karıştırdım. Siz isterseniz ellerinizle veya bir kaşık ile de karıştırabilirsiniz. Daha sonra yoğurt, yumurta, kabartma tozunu ekleyerek yine karıştırdım. 4 bardak unu da ekleyerek hamuru yoğurtmaya başladım. En sonra portakal suyunu ekledim ve yumuşak bir hamur elde ettim. Yağladğım tepsiye yarım yumurta, yarım limon büyüklüğünde yanyana dizdim ve 170 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika pişirdim. Kurabiyeler genişlediği için çok yakın koymamanızı tavsiye ederim. Ben bu malzemeler ile 40 civarında kurabiye elde ettim. Sıcakken servis yapmanızı tavisiye ederim. Soğuk servisin sonuçlarını yiyen arkadaşlar anlatacaklar...

Güzel haftalar

Limon Çiçeği