Perşembe, Şubat 1

Marshmallow Nedir ?

Az önce kantinden aldığım çilekli eti puf yine bana, bu marshmallowun ne büyük bir nimet olduğunu düşündürdü. Evde yapabilir miyim ? sorusuda beraberinde geldi tabi ki. Marshmallow'lu şekerlemeler eski Mısırlılara kadar dayanıyormuş. Marsh-mallow denilen bir bitkinin suyundan yapılıyormuş. Bu bitki daha çok bataklıklarda veya büyük su yataklarının yanında yetişen bir bitkiymiş. Bu bitkinin kökünün suyu çıkartılır, şeker ve yumurta akı ile pişirilirmiş. Günümüzde bunun yerine jelatin kullanılıyor. Bulduğum bir kaç tarifte de jelatin kullanılıyor. Bir de Türkiye'de bulması çok kolay olmayan "corn syrup" var tariflerde, bunun yerine bal da kullanılabilir. Lakin yapması öyle kolay birşey değil anladığım kadarı ile.

İnternette biraz gezinince, marshmallowu benim gibi sadece eti pufda sananları şaşırtacak tariflerle karşılaştım. Bunlardan anlata anlata bitirilemeyeni marshmallowlu kakaolu içeçekler. Benim tahminin sıcak kakaonun üzerine marshmallow parçacıkları koyup servis yapıyorsunuz. Tahminimce pastalarda krema yerine veya süslemek için de kullanılabilir. Çikolata veya karamel ile kaplanarak, renklendirerek şekerlemelerde yapılabilir.

Şekerlemecilerde satılan büyük parçalı marshmallowları bundan on yıl önce katıldığım bir kır pikniğinde (Londra'da) çubuklara takıp hafif ateşte gezdirerek yediğimizi hatırlıyorum. Buna "roasted marshmallow" deniliyor ve çok lezzetli. Daha sonra denemiş olsamda aynı tadı alamadım malesef.


Birinci tarif Portakal ağacından nasıl yapılacağında dair bulduğum tarif http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/01/marshmallow_kar.html .

Nasıl kızartılacağına dair Amerika'nın marshmallow üreticisi Rocky Mounain Marshmallows'un tarifi:
http://www.marshmallowusa.com/public/index.cfm?fuseaction=public.Fun

not: marshmallow için bataklık emegömeci tabiri de kullanılmış, ben doğruluğundan emin olmadığım için bu tabiri kullanmadım.

Limon Çiçeği