Pazartesi, Şubat 19

YE#19 - KEK: KAKAOLU FINDIKLI KEK


Bu ayın etkinlik konusu kek. Ne kadar da sık pişirdiğimiz bir konu. O yüzden ne yapsam diye düşünürken hiç zorlanmadım. Favorilerimden olan bol kakaolu, fındıklı kek bu etkinliğe çok yakışacak deyip sıvadım kolları.

Malzemeleri:
- 100 gr kadar çikolata
- 75 gr kadar tereyağ (margarin)
- 2 yumurta
- 3/4 su bardağı şeker
- 1 su bardağı un
- 2 çorba kaşığı kakao
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- yarım su bardağı kırılmış fındık

Fırını 150 dereceye alıp, çukur bir kabın içerisine yerleştirdiğim diğer kabın içerisine tereyağı ve çikolatayı koydum. Bunlar pürüzsüz olana kadar suyu kaynattım ve sık sık karıştırdım. Derin bir kabın içerisine yumurtaları ve şekeri koydum. Mikser yardımı ile 2-3 dakika kadar çırptım. Eritmiş olduğum yağ ve çikolata karışımını ekleyerek karıştırdım. Daha sonra kuru malzemeleri ekledim, un, kabartma tozu, kakao, vanilya. En son olarakda fındıkları ekledim ve yağlanmış kalıbıma koydum. Kalıbım dikdörtgen şeklinde 10x20 cm civarında. Orta telde 30-40 dakika kadar pişirdim. Daha sonra dilimleyip, saklama kabına koydum. Çayın kahvenin yanında afiyetle yiyoruz. Ben sütlü çikolata kullandım, biraz daha acı tadı seviyorsanız bitter çikolatada fena olmaz.

Cumartesi günü gündüz yaptığım keki gündüz çekme şansım oldu. Gerçekten de fotoğraflarım çok farklı oldu. Elimden geldiğince gündüz çekmeye çalışacağım, en azından püf noktalarını öğrenene kadar.
Size de afiyet olsun

Limon Çiçeği