Pazartesi, Mart 12

Hindistancevizli Kurabiyeler

Bir haftadır işyerinde internetim yoktu. Evde ise ne kadar çok bilgiyi kolay kullanmak için iş yerindeki bilgisayara kaydettiğimi farkettim. Şimdi ilk iş bunları senkron etmek olacak. Bu arada ne kendi sayfamı güncelleyebildim, ne de başka arkadaşların neler yaptığına bakıp gaza geldim. Evde bilgisayarında başına oturacak zaman bulamadım. Hızlıca bir gelen mesajlara baktıktan sonra, sanki zamanımı yanlış kullanıyormuşum gibi hemen kalktım bilgisayarın başından. Olsa bir dertmiş, olmasa ayrı bir dert...






Haftasonu cumartesi günü dayanılmaz güzellikte bir hava vardı. Yapacaklarım olduğundan pek dışarıda gezemedim. Bütün hevesimi pazara sakladım, ama bana inat gibi pazarda bulutluydu. Neyse değip kahvaltı sonrası yayıldığım çimlerden eve geldim. Bu kurabiyeleri de elimin altındaki ilk tarifi biraz oynarak yaptım. Kıtır kıtır, çay ve kahvenin yanında güzel giden kurabiyelerden oldu. Yine bir sürü aferin aldım, kırmızı kurdele takıp gezeceğim yakında.






Malzemeleri:



- 3/4 paket margarin (eritilip biraz soğutulacak)



- 2 su bardağı kadar pudra şekeri



- 1 su bardağı hindistan cevizi içine, 1 subardağı dışına



- 3 su bardağı un



- 2 yumurta (sarısı içine, beyazı dışına)



- 1 paket hamur kabartma tozu


Fırın 170 dereceye alınır.Şeker ve margarin mikser yardımı ile karıştırılır. Daha sonra bir su bardağı hindistan cevizi içine katarak karıştırmaya devam edilir. 2 yumurtanın sarısını da ekleyip karıştırmaya devam edilir. Homojen bir karışım olunca, un ve kabartma tozu eklenerek yumuşakça bir hamur elde edilir. Ceviz büyüklüğünde alınan parçalar önce yumurtanın beyazına daha sonra hindistan cevizini batırılır ve yağlanmış tepsiye aralıklarla dizilir. Kabartma tozu yaklaşık iki katı olmasını sağlıyor. Alt telde 20 dk, üst telde 20 dakika kadar pişirilir. Biraz ılıdıktan sonra, üzeri kapatılır ki kuruyup yenmez hale gelmesin.







Afiyet olsun