Pazartesi, Mart 19

Hızlı Geçen Haftasonu ve Fındıklı Biscotti

Ne kadar hızlı geçiyor, ne kadar. Kendimi planlarıma verince, planların esiri gibi hissediyorum. "Bu haftasonu da plansız geçsin" dediğimde ise pazartesi günü yapamadıklarım için iç geçiyorum. Bu ne cefa, bu ne seda. Bir formülünü biliyor ve bunu bana söylemiyorsanız aşk olsun. Evde zaman geçirmek isterken, sadece cumartesi gidebileceğim yerler geliyor aklıma. Mesela diş kontrolü, mesela yeni kek kalıpları, mesela sahaflar... Bunlar pazar günü açık olmuyor, olanı ben bilmiyorum. Pazara kadar ancak eve doymuş dışarı çıkma havasına giriyorum, ama bu seferde gidecek çok yer yok. Son üç haftadır, hava da bu duruma muhalefet. Cumartesi günleri güneşler içinde güzel mi güzel bir hava, pazar günü ya bulutlanır, ya rüzgarlanır. Ben mi garibim...

Pazarın son saatlerinde Leziz dergisini karıştırırken fındıklı biscotti yapmaya karar verdim. Evet şu kahvenin yanında iyi giden ve Starbucks gibi amerikan kafelerinin hepsinde satılan ince uzun kurabiyeler. Türkçe adını bilmiyorum. O yüzden biscotti işte.

Malzemeleri:
- 2.5 su bardağı un
- 1 paket hamur kabartma tozu
- 1 paket valinya
- 1 su bardağı ufalanmış fındık
- 1 su bardağı şeker
- 3 yumurta
- 1 tatlı kaşığı bal



26cmlik borcam veya hamuru 1 cm yayabileceğiniz herhangi bir yağlanmış kap. Fırını 160 dereceye getirerek başlıyorum işe. Yumurta, şeker, bal ve vanilyayı iyice karıştırıp, küçük parçalara ayrılmış fındık, un, kabartma tozu eklenerek çok yumuşak olmayan hamur elde edilir. Daha sonra 1 cm olarak kaba yayıp ve orta telde 30 dk kadar pişiriyorum. Pişen kek çıkarıp, soğuması bekliyorum. Biraz soğuduktan sonra 0.5 cmlik dilimler halinde kesip ve soğumasını biraz daha hızlandırıyorum. Kıtır kıtır olmasını istiyorsanız, daha geniş bir kaba; biraz yumuşakça olmasını istiyorsanız aynı kaba koyarak 15 dakika kadar daha pişirin. Çıktıktan sonra soğutup ve saklama kabına alınarak kahvenin-çayın yanında afiyetle yenmesini öneriyorum.

Afiyet olsun
İyi haftalar

Limon Çiçeği