Pazartesi, Mart 26

Ve Rejim Başlar...

Çok güzel geçen haftasonundan sonra rejime başlıyorum. Rejimden önce size Bursa-İnegöl'de bulunan ve yol üzerinde durmak için ideal bir yerden bahsedeceğim. "Orhan", yolun iki tarafında iki tesis olarak hizmet veriyorlar. Gerçek inegöl köftesi, el yapımı ayranı ve inanılmaz güzel piyazı ile muhteşem bir yemek ziyafeti veriyor. Dekoru, servisi, temizliği ile de insanın gönlünü rahatlatıyor. Yolda yemek yemeyen birisi olarak ben bile dayanamayıp, o güzelim köfteleri indirdim mideye. Şimdi köfteleri bir kenara bırakarak rejime dönüyorum. Klasik rejim tariflerinden, ama üç yıl önce yaptığım rejim gibi herşeyi evden götürmeli,dışarıda hiç yememeli değil. Öyle yapıp kilo veriyorum, sonra hoooopp geri alıyorum.

Sabahları:

- 2 kibrit kutusu beyaz peynir
- 1 tatlı kaşığı sızma zeytin yağı
- 2 ince dilim ekmek
- yeşillik, domates istenildiği kadar

1 kibrit kutusu yerine 1/2 kibrit kutusu kaşar peyniri, 1 yumurta, 1/2 kibritkutusu tulum peyniri yiyebilirsiniz. 1 tatlı kaşığı yağ yerine ise 5 adet zeytin yeme hakkınız var. İnce dilim ekmek dediğiz ise tekli-yuvarlak ekmeklerin yarısı kadar veya eş değer ağırlıkta. Burada ekmek konusunda diyetisyenimin söylediği, beyaz ekmek yemiyoruz. Ama öyle fabrikada yapılmış ekmekleri de yemiyoruz. Tam tahıldan yapılmış ekmekleri tercih ediyoruz. Böylesi hem daha sağlıklı, hem de fabrikalardaki gibi maddeleri karıştırma yöntemi ile yapılmıyormuş. Yani ben kepekli ekmek aldığımda aslında, beyaz ekmek hamuruna kepek karıştırılmış ekmek alıyormuşum. Şimdilerde tam tahıldan yapılmış ekmekler alıyorum. Böylece vucudumun ihtiyacı olaran posa miktarının çoğunu karşılayabileceğim. Ekmekler arasında posa bakımından en zengin olan ekmek türüde tam tahıl ekmekleriymiş. 100gr ekmekle, 4 gr posa alınabiliyormuş.

İlk bir hafta spor yapmıyorum, vucudumun metabolizmasını belirlemek için bir hafta kadar bu rejimi uyguluyorum. Öğle ve akşam yemekleri ile ara öğünleri bir sonraki yazımda yazayım.
Herkese iyi haftalar
Limon Çiçeği