Pazartesi, Mart 5

Sadece Dalgalar Dalgalar Dalgalar ...

Deniz benim için özel birşey değildi. Hep orada vardı. Evimiz deniz görmesede bazı sabahlar kokusunu alırdım. Ve hep bilirdimki, iki sokak aşağıda vardı deniz. Çarşıya, dershaneye, okula giderken bir kaç kare bile olsa deniz vardı yolumuz üzerinde. Kaçışları da hep deniz kenarına yapardım. Bazen yalnız, bazen arkadaşlarla... Sonraları kafeleri, restroranlarıda çevre düzenlemeleri ile denizin kenarına yaptılarda kaçacak çok yerimiz oldu. Bugünlerde yine öyle iskeleye oturup denizi izleme isteğim kabardı. Bu sefer tutamadım kendimi. Yine akdeniz çekti ve kendimi Konyaltında buldum. Mersine gitsem aileye uğramazsam küserlerdi. Saatlerce denizin kenarında oturup, taş fırlattım, dalgaları dinledim, dalgaları seyrettim... Kapalı havada kurşuni yeşil denizi seyrettim. Bana anlatmasını özlediğim o kadar çok hikaye vardı ki. Hepsini dinledim, tekrar tekrar. Telefonum kapalı, fotoğraf makinesi olmadan, öylece sahilde oturdum. Bir satır bile okumadan geçen bulutlara baktım. Bunu daha fazla yapmalıyım. İstediğim, uzun zamandır özlediğimde tam buymuş. Das Experiment filminin sonunda iki kahramanın oturuo baktığı gibi bir yer düşlemiştim. Konyaltı bu haftasonu buraya benzer bir his verdi. Sakin, gri, upuzun,

Şimdi de gelelim haftanın tarifine. Beklenenin aksine tatlı değil bu sefer ki ...

Geçtiğimiz 40 gün boyunca et yemedim. Ne beyaz, ne kırmızı. Ama bu o kadar kolay olmadı. Canım çektiği veya istediği için değil. Dışarıda yemek yemenin ne kadar ete dayalı olduğunu gördüm. Çıktığımda yiyebildiğim Akdeniz salata oldu. Sandviçleri diş tellerimden, sulu ev yemeklerini gittiğimiz yerlerde olmadığından yiyemiyordum. Tabi salataya bol bol talim oldu. Sebze ve meyve tüketmenin gereklerini buraya yazmayı planlıyordum ama şu an bunun için hiç vaktim yok. En kısa zamanda sağlıktan ziyade dünya enerji dengesi içinde bunu yapmamızı içeren bir yazı hazırlayacağım. Gelelim bizim yeşil mercimekli salatamıza:

Malzemeleri:

- 1 bardak ıslatılmış yeşil mercimek; buğu veya az su ile 15 dakika haşlıyorsunuz

- 2-3 baş yeşil soğan

- 10-12 adet maydanoz

- 1 kaşık mısır

- Yarım limon

- İstenilen kadar tuz

- Bir tatlı kaşığı kadar zeytin yağı



Bütün malzemeyi büyük salata kabına koyup karıştırıyorsunuz, bol C vitamini ve demir deposu olarak günlük ihtiyaçlarınızın çoğunu böylece karşılıyorsunuz. Afiyet olsun

Limon Çiçeği