Pazartesi, Ağustos 28

Şeftalili Şarlot

Her yerde olmayan birşey denesem dedim, içine şöyle şeftali koysam dedim. Dedim ve başladım gezinmeye. Her zaman ki gibi şanslıydım yine çok gezinmeden Zinnur'un mutfağına geldim. Bir baktım o ne güzel pasta. Daha derinlere inince bunun adının çilekli şarlot olduğunu öğrendim. Şarlot (Charlotte) hanımı ararken Dilek ile karşılaştım. İkisine de tarifleri için teşekür ederim. Ama benim şarlotum şeftalili ...



Malzemleri:
Pandispanya:
- 5 yumurta
- 5 kahve fincanı şeker
- 5 kahve fincanı un
- yarım paket kabartma tozu
Arasına sürmek için : şeftali marmeladı ve çilek marmeladı (kırmızı olmasını istediğim için çilek seçtim)

kreması için :
- 125 gr tereyağ
- 750 mlt süt
- 2 yumurta
- 4 yemek kaşığı şeker
- 3 yemek kaşığı un
- bir paket vanilya
- küçük küçük doğranmış şeftali parçaları
- parçalanmış fındık



5 yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar mikser yardımı ile karıştırdım. Bunun için yumurta sarıları ile şekeri bir kapta karıştırıp, beyazları diğer kapta karıştırmak ve daha sonra bunları yavaş yavaş birbirine eklemek gibi alternatif bir yolda var.Daha sonra içerisine unu ve kabarmta tozunu ekledim. Yağlı kağıt serilmiş iki tepsiye paylaştırdım. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10-15 dk pişirdim.
Hamuru dinlendirmeden sardığım için biraz söndü. Size tavsiyem biraz dinlendirin. Pişen hamuru bir havlu yardımı ile yağlı kağıtlı olarak rulo yaptım ve dinlendirmeye bıraktım.

Dinlenen ruloları açıp, içerisine şeftali marmeladı sürerek tekrar sardım ve buzdolabına beklemeye bıraktım.

Vanilya hariç krema malzemelerini bir kaba boşaltıp, kısık ateşte muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim. Daha sonra şeftali parçalarını ve vanilyayı ekleyerek karıştırmaya devam ettim. Soğumaya bıraktım.

Bu sırada buzdolabında dinlenen rulolaru 1 cm aralıklar ile kestim. Geniş ve derin salata kabımı streç film ile kapladım. Üzerine parçaları sıkıştıra tepiştire dizdim. Kremadan içine bir parmak kalana kadar doldurdum ve rulo parçalarını dizdim.Buzdolabında sabaha kadar beklemeye bıraktım. Sabah ters çevirerek streç filmi aldım ve beş çayına hazır hale geldi.



Hazır pandispanya ile çok daha güzel şekil oluyor veya benim gibi daha pandispanya dilinden henüz anlamıyorsanız böyle oluyor.

Farklı, kabul etmek gerekir ki biraz uğraşturucu pasta oldu. Umarım tadı da güzel olmuştur.

Limon Çiçeği