Cuma, Ağustos 11

Amerika Yolcusu Bisküviler

Bizim bisküvilerin başına ne geliyor ise bu sıralarda geliyor. Engellenmiş ikinci 11 eylül saldırısından umarım bizimkiler nasibini almaz. Lakin sıvı bombadan şüphelenip içeçekleri yasaklayanlar, benim sıkı sıkı sarmaladığım bisküvilerden de şüphelenebilirler. Zaten olaylı olarak pişirebildim ve zaman darlığından fotoğraflarını çekemedim. Bahsettiğim gibi arkadaşlarla yoğun programdan bizim bisküvileri hazırlamak sabah erken saatlere kaldı. Mikseri çok çalıştırmayayım, insanları uyandırmayayım diye pudra şekeri kullandım. Haliyle toz şekerin yoğunluğu ile pudra şekerin farklı olduğundan 1.5 su bardağı toz şeker yerine 1 su bardağı pudra şekerinin karşılayacağını düşündüm, ama şekeri biraz az oldu. Oran 2/3 değilmiş

Dikdörtgen olarak yaptığım bisküvileri bugün yuvarlak olarak yapayım dedim. Yuvarlak yapınca yarım santim kesme işlemi çok zor oldu. En iyisi kare veya dikdörtgen.Yarım gündür buzlukta olduğundan artık şekil değiştirmem imkansızdı. Ve saadece 1.5 saatim var; pişirmek, kurutmak, soğutmak ve paketlemek için. Zoraki olarakdan, şekilleri yamuklaştıraraktan kestiğim parçaları pişirdim, hemen ızgaraya aldım, bir zaman sonra buzdolabına attım ve zamanında yetiştirdim. Şimdi bir tarafım Selma bunlardan mutlaka tatsın diyor. Bir taraftan şekilli bozuk, şeker nispeten az bisküvileri gümrük görevlileri de yiyebilir diyor :)) Selma'nın beni affedeceğini düşünüyorum. Bisküvi ile beraber ne de olsa bir sürğ Hacıbaba'dan kuru baklava gönderdim. Umarım onlarıda güvenlik görevlileri yemez :(

Hacıbaba'dan baklavaların sabah erken saatlerde siparişini vermiştim. Ben siparişleri alana kadar baklava bölümü baklavaları bitirmiş, benim siparişide restoran bçlümüne vermişler. Ben yine muhabbet sevdalısı konuşmaya başladım. Amerika- Texas- Houston'da DNR adlı bir restoranları olduğunu öğrendim. Hacıbaba kadrosu ve tarifleri orada DNR olarak devam etmiş. Tatlıyı ise seneye götürmeyi düşünüyorlarmış . Amerika'da baklava hasreti çekenlere güzel haber.

Heyecan ile bisküvilerimin başına gelenleri merak ediyorum... dım dım dım dım dıııııım dıııııım dııııd dıııııd dımmmm....

Limon Çiçeği