Pazartesi, Ağustos 7

Kokos (Cocos) Kurabiyeleri


Hafta sonu inanılmaz sıcaklar yaşadık. Yaşadık dediğime bakmayın halen devam ediyor. Emine Hanım'ın tarifini denemek için ise sabah serinliğini bekledim. Akşam ve gece sıcaklarda, tencere başında olmayı ve evin içinde ısı yayan bir cihazı açmayı reddettim. Pişirme süresinin 1 saat 15 dakika olduğunu düşünürsek gerçekten erken kalktım.
Tam anlamı ile kurabiye değil bence pişirdiklerim. Daha çok beze tarzı demeyi tercih ediyorum. Belki de ben beceremedim :)



Malzemeler (14-15 parça için):
- 1 yumurta akı
- 2 su bardağı pudra şekeri
- 2.5 su bardağı hindistan cevizi

Yayvan tencerenin içine kaynadığında taşmayacak şekilde büyük, ısıya dayanıklı cam kaseyi yerleştirdim. Önce yumurta akını ve şekeri mikser yardımı ile yaklaşık 5dk karıştırdım. Katıca bir yoğunluk elde ettim. Arkasından hindistan cevizini ilave ederek 2-3 dk daha karıştırdım. Yağlı kağıda tatlı kaşık yardımı ile aralıklarla yerleştirdim. Fırını önceden ısıtmadım, zaten 110 derecede 1 saat 10 dk pişirmem gerektiği için gerek duymadım. Gerçi ben 1 saat 10 dakikadan sonra150 derecede hafif pembeleşmesi için 5 dk daha pişirdim. Tarifte içi kuruyana kadar diyordu ama kürdan ile bir kaç kere içi kurumuş mu diye bakmaya çalıştım, lakin sert bir kabuk ile karşılaşınca da tarifin süresini beklemeyi ve kendi gözlerimle onaylamak için kullandım. Sabah serinliğinde bir bardak sade kahve ile tadına baktım. Kurabiye gibi olmadı demiş miydim. Yine de güzel olmuşlardı. Bakalım gurme takımı ne diyecek, kaç not alacağım :))

Limon Çiçeği