Pazartesi, Ağustos 21

Kandil Simiti

Sabah kalkınca, hamarat bir gün olacak dedim kendime. Gerçekten de öyle oldu . Aşkam yemeğinde annem balık yaptı, ben de bu arada kandil simidi. Simit dediğime bakmayın komşulara dağıtacağımız için dikdörtgenler şeklinde yaptım. Annemin söylediğine göre çıtır çıtır olmasını istediğimiz hamur işlerinde sirke vazgeçilmezmiş. Ben de böylece öğrenmiş oldum.

Malzemeleri :
- 1 paket yumuşak margarin
- 2 adet yumurta sarısı
- 1 paket kabartma tozu
- 2 yemek kaşığı sirke
- 3 yemek kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 yemek kaşığı mahlep
- aldığı kadar un
- Üzeri için yumurta akı ve susam



Bütün malzemeleri yoğurup, rulo şekline getirdim. Onları dikdörtgen şeklinde keserek yumurta akına batırıp susamladım. Yağlı kağıtta toplam 30 -35 dk pişirdim ama 20sk sonra tepsilerin yerini değiştirdim. Yukarıdaki yanma eğilimi ile aşağıdaki beyaz kalma durumundaydı. Sonra mis gibi kokan kandil simitlerim oldu.
Yukarıdaki malzemeler ile 40-45 adet kandil simidi yaptım.
Şimdilik kimseden yorum gelmedi ama, karşılaşmak için bir kaç güne ihtiyacım var.

Herkesin kandili kutlu ve duaları kabul olsun

Limon Çiçeği