Salı, Ağustos 22

Şeftalili Bezeli Pasta

Mine hanımın geçen haftalarda yaptığı frenk üzümlü bezeli pastayı biraz değiştirip şeftalili bezeli pasta yaptım. Ne zamandır pasta yapmadığımı fark ettim. Frenk üzümü yerine şeftali parçaları koydum. 26 cmlik kek kalıbı biraz küçük geldi bende. Tabi biz bunu yerken farkettik.


Malzemeleri :
- 100 gr yumuşak margarin
- 100 gr şeker (1 su bardağı civarı)
- bir paket şekerli vanilya
- bir paket kabartma tozu
- 2 yumurta
- bir fiske tuz
- 325 gr un (3.3 su bardağı)
- 3 adet şeftali soyulup dilimlenmiş
- beze için : 2 yumurta akı ve 80 gr şeker (0.7 su bardağı).



Margarin ile şekeri mikser yardımı ile karıştırdım. Üœzerine yumurtaları birer birer kırdım .Daha sonra vanilya, kabartma tozu, tuz ve unu ekleyerek hamur elde ettim. Fırını 180 dereceye getirdim. Bu arada kelepçeli kek kalıbının tabanına yağlı kağıt koydum, isteğe göre tabanda yağlanabilir tabiki. Hamuru kalıba yerleştirdikten sonra üzerine ince ince dilimlenmiş şeftalileri serdim ve 45 dakika kadar orta telde pişirdim. Daha sonra yumurta aklarını kar haline getirdim, şekeri azar azar ekleyerek köpüğü söndürmeden çırpmaya devam ettim. Suları çekilmiş şeftalilerin üzerine serdim. Bu arada fırını 225 dereceye getirip, alt telde pişirilmesi öneriliyordu aynen yaptım. Tam fırına yerleştirdim aklıma yeni kırdığım taze fındıklar geldi. Hızla 180 derece dönüp üzerine fındıkları serpiştirdim . 5-10 dakika piştikten sonra, beze pembeden kahverengine geçmeye başladığı yerde çıkardım . Soğumaya bıraktım . Bütün gece acaba bezeler söner mi diye düşündüm . Ne de olsa az ısıda çok pişirmedim , bezelerin içi kurumadı . Neyse bir şey olmadı. Bütün gün de buzdolabında kaldı. Yine birşey olmadı. Zaten saat beşten sonrada sönecek birşey kalmamıştı .
Amma velakin, hamuru kalın oldu. Daha geniş tepsiye yaysam daha güzel bir tat elde edebilirmişim.

Limon Çiçeği