Pazartesi, Ağustos 14

Finduk - Merenge

Merhaba,
Yine dillere destan sıcak bir haftasonu atlattık. Haftasonu değil internete bakmak, tarif aramak, parmağımıbile kıpırdatmadım . Oturduğum yerden akşam serinliğinde ne yapsam diye baktım, yemek kitapları sağolsun.Bademli merenge tarifini düzenleyip, fındık tüketimini desteklemek için fındıklı yapmaya karar verdim. Tarifi badem yerine fındık kullanarak aynen denedim. Elde ettiğim yoğunluk şekil yermeye müsait değildi, malesef :(

Ben "0" yapıyorum, o birleşip yuvarlak oluşturuyor, ben yuvarlak yapıyorum yandaki o ile gidip birleşiyor. Bende 6 adet küçük tart kaplarına koydum. Bu seferde altları tam pişmedi. Ters çevirip fırına tekrar sürdüğümden 2dk sonra yanık kokuları geldi. Vessellam ben merenge yapamadım. Bugün internete girip mereng/e tarifine baktığımda bunun italyan bezesi (mereng) olduğunu öğrendim. Aslında fındıklı beze yapmaya çalışıyormuşum yani.

Gelelim denediğim ama başaramadığım tarife :
Malzemeler (BAŞARISIZ):
- 3 yumurta akı
- 1 sb toz şeker
- rendelenmiş 1 limonun kabuğu
- 100 gr fındık

Taze fındıkları sıcak suda beklettikten sonra kabuklarını soyarız. Fırında kuruttuktan sonra un haline gelene kadar robotta/havanda ezeriz. 3 yumurta akını, mikserde kar haline gelen kadar karıştırırız. Daha sonra limon, finduk ve şeker atarak karıştırırız . Şekillendirme torbasında şekiller verilir. 175derece fırında 25dk pişirilir. Fırından çıkınca spatula yardımı ile alınıp kurutulur.

Ama gelin görünki, benim kıvam öyle olmadı. Daha sonra bu kıvamı tuturmak için sıcak sulu bir kapta karıştırmam, yavaş yavaş şeker eklemem gerektiğine karar verdim. Hafta içi bir gün başka tarifi ve fotoğrafları koyacağım.

Herkese serin günler ve bol taze fındıklar.

Salata ilgi alanıma girmese de (bilgi demedim :) 13. ye etkinliğine katıldım ve yarın yeni tarifimi yayımlıyorum.

Yarın görüşmek üzere

Limon Çiçeği