Pazartesi, Ağustos 14

YE#13 - SALATA : KARPUZ SALATASI

Yaz sezonunda meyvelerin çokluğu karpuz tüketimine ağustosta başlamama sebep oldu. Şimdi evde iki kişiyiz ve o kocaman karpuzları bitirmek pek mümkün olmuyor. Küçük olunca da her zaman renk-tad-koku dengesini sağlayamıyoruz. Karpuz ve beyaz peynir ise asla vazgeçemeyeceklerim arasında. YE#13 etkinliği için ise bu iki tadı birleştirmeye çok önce karar vermiştim.the-beach-house.com adresindeki tarifi biraz değiştirerek, elimizdeki malzemeleri kullanarak yaz salatası yaptım. Yemekcini evsahipliğin için şimdiden teşekürler.



Malzemeler:
- yeşillik (ben roka, nane ve maydonoz kullandım. İsteğe bağlı olarak mor kıvırcık , kıvırcık, reyhan, feslegen, yeşil soğan konulabilir)
- kırmızı biber (salçalık olanlardan)
- tarifte mor soğan diyordu, fakat ben salata soğandan pek hoşlanmadığım için koymadım
- beyaz peynir (ben antep peyniri aldım, sert olması açısından küçük parçalara bölme şansım oldu)
- Çekirdekleri ayıklanmış ve küp küp doğranmış karpuz
- süslemek için üçgen kesilmiş dilimler
- tuz, karabiber
- zeytinyağı




Yeşillik, biber, soğan ve küçük küçük doğranmış peyniri karıştırarak yağ ve baharatlar eklenir. Daha sonra küp karpuzlar eklenerek harmanlanır. Üçgen kesilmiş dilimlerle süslenir. Bir dilim ekmek ile beraber afiyetle yenir. Yedim :))

Karpuz bir miktar dolapta kalırsa salata soğuk oluyor ve yaz günler için ideal hale geliyor.

Limon Çiçeği